صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلمنامه «اسب سفید» از میان ۱۱ فیلمنامه نهایی، جایزه بزرگ پیچینگ این رویداد معتبر بین‌المللی را کسب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلمنامه «اسب سفید» به قلم جاوید سبحانی، نویسنده و کارگردان ایرانی با حضور در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کازان ضمن راه‌یافتن به پیچینگ جایزه بزرگ فیلمنامه‌ها، به عنوان فیلمنامه برتر برگزیده شد و حمایت این جشنواره روسیه‌ای را برای تولید اولین فیلم بلند سینمایی سبحانی، دریافت کرد.

سبحانی نویسنده فیلم سینمایی «اژدر»، کارگردان فیلم‌های کوتاهی مانند «تاکی واکی» و «لالایی» و کارشناس بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران، در رقابت با ۱۰۶ اثر از ۳۰ کشور از جمله روسیه، ترکیه، سوییس، چین، مصر، آرژانتین و... توانست با فیلمنامه «اسب سفید» در جشنواره بین‌المللی فیلم کازان برگزیده شود.

فیلمنامه «اسب سفید» از میان ۱۱ فیلمنامه نهایی، جایزه بزرگ پیچینگ این رویداد معتبر بین‌المللی را کسب کرد. انستیتو دولتی فرهنگ کازان روسیه در سپتامبر ۲۰۲۴، میزبان رقابت بین‌المللی پیچینگ در جشنواره فیلم کازان بود که علاوه بر کسب حمایت مالی برای تولید، تحسین منتقدان را هم به دست آورد.

سبحانی در اختتامیه این جشنواره پس از دریافت جایزه عنوان کرد: به این دستاورد بزرگ برای پروژه‌ام افتخار می‌کنم. با توجه به کیفیت بالای فیلمنامه‌های ارائه شده از سراسر جهان، مورد توجه قرار گرفتن فیلمنامه «اسب سفید» توسط داوران برای من بسیار خوشحال‌کننده است.

همچنین آسل عمروا، عضو هیات داوران و رئیس انجمن صنایع خلاق، این فیلمنامه را برای کاوش عمیق در کنکاش هویت ستود و تصریح کرد: این پروژه، روایت‌گر داستانی عمیق است که به مساله پیچیده هویت شخصی می‌پردازد. این اثر به زیبایی، تأثیر قابل توجهی را که ارتباطات اجدادی ما بر شکل‌گیری درک خود و مسیر‌های زندگی ما دارد، نشان می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کازان با حمایت رستم مینی‌خانوف، رئیس جمهور تاتارستان و وزارت فرهنگ روسیه برگزار می‌شود. مشارکت این رویداد با گروه چشم‌انداز استراتژیک جهان اسلام-روسیه، موقعیت آن را به عنوان یک رکن مهم فرهنگی در منطقه بیشتر تثبیت می‌کند.‌ای جشنواره با تاکید بر شعار «از طریق گفتگوی فرهنگ‌ها، به سوی فرهنگ گفتگو»، بیستمین سال خود را جشن گرفت و به عنوان پلی فرهنگی و همکاری میان ملیت‌ها عمل کرد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کازان از جمعه ۱۶ تا چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با ۶ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.