صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از ساعت ۹ صبح امروز، مشهدالرضا (ع) میزبان آیین تشییع پیکر پاک شهید «ابوالفضل ربیع‌زاده» است؛ سرباز قهرمان مرزبانی ارتش که روز دوشنبه در جریان مقابله با عملیات نفوذ تروریست‌های گروهک جیش الظلم به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، ۲۲ شهریورماه بود که خبر شهادت چهار مرزبان فداکار ایران اسلامی در دو حادثه تروریستی جداگانه در استان سیستان و بلوچستان به سرتیتر همه رسانه‌ها تبدیل شد. اقدام ناجوانمردانه تروریست‌ها در به رگبار بستن خودروی هنگ مرزی میرجاوه در ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه پنجشنبه، سه مرزبان دلاور وطن را به شهادت رساند و به‌موازات این، اشرار مسلح از نقطه صفر مرزی اقدام به اجرای عملیات نفوذ کردند تا ضمن ورود به حریم امن ایران اسلامی، محموله سلاح و مواد منفجره را برای تأمین عملیات‌های تروریستی وارد کشور کنند. با این حال، توطئه شوم این عناصر کوردل با رشادت مدافعان امنیت کشور مواجه شد و به‌رغم ناکام ماندن این عملیات تروریستی، سرباز وظیفه «ابوالفضل ربیع‌زاده» حین انجام مأموریت به شهادت رسید. صبح امروز (یکشنبه ۲۵ شهریورماه) مهدیه مشهد میزبان آیین تشییع پیکر پاک این شهید سرافراز بود تا به‌موازات تشییع پیکر شهید «امیر ابراهیم‌زاده» از شهدای حادثه میرجاوه در شهرستان زاوه، شهر امام رضا (ع) نیز پیکر مجاهد قهرمان دیگری را در آغوش بگیرد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا و مرثیه‌سرایی بر پیکر مطهر این سرباز رشید مرزبانی ارتش، تابوت مزین به پرچم مقدس ایران بر فراز دست زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گرفت تا از مهدیه مشهد تا حرم مطهر امام رئوف (ع) تشییع شود.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم که با حضور فرماندهان ارشد قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، زائران و اقشار مختلف مردم مشهد برگزار شد، به تشریح جزئیات حمله ناموفق تروریستی گروهک جیش‌الظلم در روز حادثه پرداخت و بیان کرد: بنابر گزارشات میدانی، همزمان با وقوع حادثه تروریستی در شهر میرجاوه و به رگبار بستن خودروی مرزبانی، خبر حمله عمال گروهک تروریستی جیش‌الظلم به نقطه صفر مرزی میرجاوه نیز به مرکز فرماندهی مرزبانی ارتش مخابره می‌شود. پس از اعزام هنگ مرزی مستقر در محل، درگیری آغاز می‌شود و با آتش سنگین مرزبانان، تروریست‌های کوردل با قبول تلفات و خسارات مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند. با این حال، سرباز جوان و رشید ما شهید ابوالفضل ربیع‌زاده هنگام گشت‌زنی در خط مرزی بر اثر وقوع سانحه خودرو و سقوط جنگ افزار سنگین به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهید ربیع زاده متولد ۲۱ بهمن ۱۳۸۲ و اهل روستای چاهشک مشهد بود که پس از برگزاری آیین تشییع، بر پیکر او در حرم مطهر رضوی نماز اقامه خواهد شد. گفتنی است طبق برنامه‌ریزی قبلی، بلوک ۱۴ گلزار شهدای بهشت رضا (ع)، پیکر این شهید جاویدنام را در آغوش خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.