صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف یک سیارک که زمین را در ۵۳ روز دور می‌زند

  • کد خبر: ۲۵۰۸۵۳
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
محققان در پژوهش جدید سیارک کوچکی را کشف کردند که در ۵۳ روز یکبار دور زمین مدار می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در تحقیقی که در ژورنال Research Notes of the AAS منتشر شده، کارلوس دلا فوئنته مارکوس و رائول دلا فونته مارکوس تمایل زمین به جذب سیارک‌ها به طور مداوم را توصیف کرده اند. همچنین آنها در این پژوهش سیارک ۲۰۲۴ PT ۵ را در حال نزدیک شدن به زمین بررسی کرده و محاسبات خود در این زمینه را نشان داده اند.

محققان در پژوهش جدید سیارک کوچکی را بررسی کردند که ماه گذشته کشف شده بود. قبل از تحقیق مشخص شده بود این سیارک در مسیر برخورد با زمین نیست و محققان تخمین می‌زدند مدتی گرفتار گرانش زمین شده باشد. براساس تحقیقات پیشین بسیاری از سیارک‌ها قبل از آنکه از زمین دور شوند در مسیر‌های نسبتا یا کاملا بیضی دور سیاره به دام می‌افتند.

آنها اشاره کردند این سیارک کوچک فقط ۱۰ متر قطر دارد. ۲ محقق با اشاره به اندازه، سرعت و مسیر سیارک توانستند، مسیر آن در چند ماه آینده را محاسبه کنند. آنها متوجه شدند صخره فضایی مذکور قرار است فقط به مدت چند ماه به دلیل محدود شدن با گرانش زمین، به سیاره خاکی نزدیک‌تر شود.

این تحقیق نشان داد سیارک یکبار دور زمین مدار می‌زند که ۵۳ روز طول می‌کشد. این مدار از پایان ماه جاری آغاز می‌شود و اواسط نوامبر ۲۰۲۴ میلادی پایان می‌یابد.

همچنین تحقیقات منشا سیارک را نیز نشان داد. به نظر می‌رسد این صخره آسمانی به کمربند سیارکی Arjuna مربوط باشد که صخره‌های آسمانی مختلف با مدار‌هایی متفاوت دور خورشید یا مشابه زمین دارد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.