به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئله سلبامتیاز خطوط تلفن بهدلیل پرداخت نکردن بدهی از سوی مالکان یکی از مواردی است که اگرچه از سوی شهروندان موردگلایه و اعتراض است، به گفته شرکت مخابرات، قانونی و براساس ضوابطی است که در هنگام واگذاری خطوط به مشترک، آگاهیهای لازم در این مورد ارائه شده است. مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا دراینباره گفت: زمانی که شهروندی برای دریافت اشتراک تلفن مراجعه میکند، فرمی برای ثبتنام به او ارائه میشود که در آن فرم از مفاد قوانین و مقررات مخابرات مطلع میشود.
حسن اروجی با بیان اینکه در زمان ثبتنام آگاهی لازم به مشترک داده میشود، اظهار کرد: یکی از این قوانین و مطالبی که در آن فرم نوشتهشده درباره اخطارهایی است که از سوی مخابرات در زمان پرداخت نشدن بدهی به مشترک داده میشود. وی درباره مراحل این اخطارها افزود: اگر مشترک هزینه خط تلفنش را پرداخت نکند، مخابرات اجازه دارد در مرحله اول خط تلفن مشترک را یکطرفه کند و بعد از این زمان اگر برای تسویه مراجعه نکرد، قطع دوطرفه صورت میگیرد.
درواقع دو فرصت به مشترک داده شده است، اما اگر برای پرداخت بدهی مراجعه نکند، در مرحله سوم تخلیه خط مشترک انجام میشود. وی ادامه داد: بنابراین با پیامک و پیام صوتی، اطلاعرسانی لازم را به مشترک انجام میدهیم. اگر در زمان قانونی مراجعه نکند و بدهی خط پرداخت نشود، در این مرحله سلبامتیاز خط انجام میشود.
مدیر مخابرات منطقه خراسانرضوی تصریح کرد: اینطور نیست که یکباره خط سلبامتیاز شود. در نهایت مخابرات مجاز است که اگر شهروند دیگری در آن منطقه مراجعه کرد و به خط نیاز داشت، این خط به او واگذار شود.
اروجی گفت: از زمان قطع یکطرفه، مشترک دوازده ماه وقت دارد که بدهیاش را پرداخت کند تا خط وصل شود، اما اگر بعد از همه اخطارها و فرصت یکساله مراجعه نکند، این مسئله منجر به سلبامتیاز میشود.