صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان نقلیه از مهمترین چالش‌های اورژانس ۱۱۵ است. سختی کار پرسنل اورژانس نیاز به توجه ویژه دارد و امیدواریم که وزیر بهداشت در اختصاص سختی کار به این همکاران، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جعفر میعادفر در مراسم چهل‌ونهمین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ که در سالن اجتماعات هتل المپیک برگزار شد با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل اورژانس اظهار کرد: همکاران فوریت‌های پزشکی، سربازان گمنام حوزه سلامت بوده که در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم، پیشگام و حاضر هستند. آنها با افتخار جامه سپید را می‌پوشند و در کنار مردم به ویژه در مواقع بحرانی، بلایا و حوادث طبیعی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به نقش اورژانس در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: همکاران ما در جنگ تحمیلی و انتقال مجروحان جنگی نقشی بی‌بدیل داشته و در سخت‌ترین شرایط در خط مقدم خدمت‌رسانی به رزمندگان و مردم حضور داشتند.

میعادفر با اشاره به پیشرفت‌های اورژانس در حوزه پیش‌بیمارستانی تصریح کرد: کار‌های بسیار مهمی در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی انجام شده و افتخار ما این است که امروز با ۲۸ هزار پرسنل و ۳۳ هزار پایگاه اورژانس در سراسر کشور، خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: سالانه بیش از چهار هزار سورتی پرواز امدادی و بیش از ۲۰ میلیون تماس با اورژانس برقرار شده که از این تعداد، پنج میلیون مأموریت سالانه توسط اورژانس ۱۱۵ انجام می‌شود.

وی در خصوص دشواری کار همکاران دیسپچ بیان کرد: کار ارتباطات اورژانس از بسیاری از کار‌های بالینی سخت‌تر است؛ زیرا همکاران ما باید از راه دور به درستی نیاز بیماران را تشخیص داده و اقدامات مناسبی را هدایت کنند.

میعادفر به نقش فعال اورژانس در تجمعات انبوه مانند مراسم اربعین پرداخت و گفت: امسال خوشبختانه در مراسم اربعین هیچ فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم و همکاران ما با حضور فعال خود در شرایط جوی سخت، خدمات فوریت‌های پزشکی را ارائه کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه خدمات فوریت‌های پزشکی سال به سال نیازمند توسعه است، عنوان کرد: مدیریت زمان و مشکلات ترافیکی در مأموریت‌ها نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شده است به همین دلیل تیم‌های امدادی پیاده و موتورلانس را گسترش دادیم.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در اورژانس خاطرنشان کرد: فرسودگی ناوگان اورژانس ۱۱۵ از مهم‌ترین چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم، کمبود نیروی انسانی نیز مشکل دیگری بوده که نتوانستیم به طور کامل قانون ارتقاء بهره‌وری را برای پرسنل اورژانس حل کنیم، بنابراین از وزیر بهداشت می‌خواهیم با مساعدت و نگاه ویژه خود این چالش‌ها را برطرف کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.