صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از نیمی ظرفیت سد‌های کشور خالی است

  • کد خبر: ۲۵۰۹۰۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
اکنونبا وجود ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۹ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۱ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش شهرآرانیوز، در ۳۵۸ روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا بیست‌وچهارم شهریورماه ۱۴۰۳) در مجموع ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۶ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌آبی، ۳۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۹ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۱ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز بیست‌وچهارم شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.