صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: خرید تجهیزات رادار برای سازمان هواشناسی بسیار هزینه بر است لذا هر استانی که زودتر ساختمان و بنای مربوطه را تامین و تجهیز کند در اولویت دریافت رادار قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا عباسی نیشابوری در این باره افزود: برای ساخت برج رادار و همچنین محوطه سازی مجموعه، پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی مصوب شده است که هنوز سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص نداده است.این در حالی است که تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان و بنای سایت رادار هواشناسی، خراسان رضوی را در اولویت دریافت این تجهیزات فنی در کشور قرار می دهد.

وی ادامه داد: مجموعه سایت راداری در حال ساخت استان روی محوطه ای در ارتفاع قرار دارد و ساختمان اداری سایت یاد شده در مراحل پایانی است و احتمالا تا ماه آینده به بهره برداری برسد.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان هواشناسی در حال خرید تجهیزات راداری جدید برای پیش بینی سریع و دقیق تر اوضاع جوی است که در صورت استقرار این تجهیزات به طور قطع پیش بینی ها دقیق تر و همچنین آماده باش های نهادهای خدمت رسان برای وقوع سیلاب با دقت بیشتری اعلام می شود و به تبع مقرون به صرفه تر خواهد بود.

عباسی ادامه داد: خرید تجهیزات رادار برای سازمان هواشناسی بسیار هزینه بر است لذا هر استانی که زودتر ساختمان و بنای مربوطه را تامین و تجهیز کند در اولویت دریافت رادار قرار خواهد گرفت و در صورت تخصیص اعتبار یاد شده امیدواریم خراسان رضوی بتواند سال آینده صاحب رادار پیشرفته هواشناسی شود.

وی همچنین در خصوص بارشهای روز گذشته گفت: تاکنون گزارشی از بروز خسارت ناشی از سیلاب و آب گرفتگی در سطح استان گزارش نشده است و به نظر می رسد شدت بارش ها در سامانه بارشی کنونی خاتمه یافته باشد.

خراسان رضوی با هفت میلیون نفر جمعیت و ۳۴ شهرستان، ۱۹ ایستگاه هواشناسی دارد، با نصب و راه اندازی رادار هواشناسی در مشهد، نخستین رادار هواشناسی در شرق کشور به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.