صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با آغاز ترم جدید تحصیلی و نزدیک شدن به موعد حذف و اضافه، سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد از دسترس دانشجویان این دانشگاه خارج شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در سال‌های اخیر و پس از همه گیری ویروس کرونا که منجر به برگزاری ۵ ترم کلاسهای دانشگاهی به صورت غیرحضوری شد، بیشتر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله کلاس‌های آموزشی، انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه و ... از طریق سامانه آموزشیار انجام می‌پذیرد.

اما با آغاز ترم‌های جدید تحصیلی و حجم بالای دانشجویان ورودی به سامانه آموزشیار، باعث قطعی و از دسترس خارج شدن این سامانه و بلاتکلیفی دانشجویان می‌شود.

عده‌ای از دانشجویان برای انتخاب واحد به آموزش دانشگاه مراجعه کنند که با قطع بودن سامانه آموزشیار، عملا کاری از دست آموزش دانشگاه‌ها نیز بر نمی‌آید.

امروز نیز همانند سنوات گذشته هنگامی که دانشجویان برای انجام امور مربوط به دانشگاه به سامانه دانشیار مراجعه می‌کنند؛ با اطلاعیه «به دلیل فرایند بروزرسانی تجهیزات فنی، سامانه آموزشیار تا اطلاع ثانوی قطع می‌باشد» مواجه می‌شوند و هیچ اطلاعیه در خصوص اینکه چه زمانی این سامانه وصل خواهد شد ارائه داده نشده است.

اما پس از این اختلال، برنامه زمان‌بندی جدید جدول حذف و اضافه برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تعیین و اعلام شد که اختلال سامانه آموزشیار تا هفته آینده رفع خواهد شد.

باید دید این اختلالات در یکی از مهم ترین سامانه‌های دانشگاهی کشور تا چه زمانی ادامه دارد و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی چه تدبیری برای رفع سرگردانی دانشجویان خود اتخاذ خواهند کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.