صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد

  • کد خبر: ۲۵۱۲۵۵
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
شواهد حاکی از آن است که در صدور بخشنامه ای از سوی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ، بیمه شدن اجباری را حق تمامی مربیان تعلیم رانندگی اعم از دارنده و غیر دارنده خودرو درنظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از پیگیری چندساله کانون انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی کشور برای مشمولیت مربیان دارای خودروی آموزشگاه‌های رانندگی کشور برای به رسمیت شناختن شمولیت خویش در ذیل قانون کار و در نتیجه مشمول شدن آن‌ها ذیل قانون بیمه اجباری، سرانجام با بخشنامه جدید وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در تابستان امسال، بخش قابل توجهی از مربیان رانندگی از نظر قانونی تحت شمول امکان حق بیمه‌پردازی به صندوق این سازمان شدند. 

بنابر این گزارش، با صدور بخشنامه به شماره ۵۰۲۰/۹۳/۳۱۷۸ در سال ۱۳۹۳، تنها مربیانی که فاقد خودرو بوده و پورسانت ناشی از مالکیت خودرو دریافت نمی‌کردند، مشمول قانون بیمه تامین اجتماعی بوده و باید با مشارکت کارفرما (مدیران آموزشگاه‌ها) بیمه اجباری می‌شدند. اما با صدور دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۳/۳۱۳۱ در پایان تیرماه امسال و نظر مشورتی معاونت روابط کار وزارت تعاون به شماره ۱۳۷۷۴۶ در تاریخ مهرماه ۱۴۰۲ درباره شمولیت مربیان دارای خودرو و مربیان دریافت کننده خودرو از شخص ثالث ذیل قانون کار، عملاً محتویات بخشنامه ده سال قبل ابطال، و رویه جدید باید اجرا شود. 

پیش از این البته بیمه کلیه مربیان آموزش و تعلیم رانندگی آموزشگاه‌ها باوجود رابطه حقوق‌بگیری از مدیران آموزشگاه، موضوعی بود که با مقاومت سازمان تامین اجتماعی و اتحادیه آموزشگاه‌داران تعلیم رانندگی به سرانجام نرسیده بود. 
منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.