صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فنلاند و ایسلند فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه روند معرفی فیلم از سوی کشور‌های مختلف به آکادمی اسکار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان)، کمیته اسکار سینمای ایسلند فیلم «لمس» ساخته بالتاسار کورماکو را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید.

«لمس» درام عاشقانه‌ای است که روایتگر سفر یک مرد برای یافتن اولین عشق زندگی‌اش است که ۵۰ سال پیش ناپدید شده است. این فیلم در ماه مه در ایسلند اکران شد و در جشنواره‌های سیدنی و مونیخ نیز نمایش داشته است.

این پنجمین بار است که بالتاسار کورماکور کارگردان ایسلندی با آثارش؛ سینمای ایسلند را در جوایز اسکار نمایندگی می‌کند. فیلم «عمیق» ساخته این کارگردان در سال ۲۰۱۳ بهترین عملکرد سینمای ایسلند را در ۳۲ سال گذشته رقم زد و به فهرست نامزد‌های اولیه اسکار بین‌المللی راه یافت.

در فاصله حدودا دو ماه تا پایان مهلت معرفی فیلم به آکادمی، کشور کنیا نیز فیلمی تحت عنوان «ناوی» به کارگردانی مشترک والنتاین چلوگت، آپو مورین، کوین اشموتسلر و توبی اشموتسلر را برگزید و سینمای نپال هم فیلم «شامبالا» به کارگردانی بهادر بهام را معرفی کرد.

همچنین سینمای فنلاند با کمدی درام «اوقات خانوادگی» ساخته تیا کوو و اکوادور با فیلم «پشت غبار» ساخته سباستین کودرو در اسکار ۲۰۲۵ حضور خواهند یافت.

پیش از این کمیته اسکار کشور‌های کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی و اوکراین نیز فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار اعلام کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزد‌های اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزد‌های نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می‌شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.