صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رشد دوپله‌ای جایگاه اینترنت ثابت ایران

  • کد خبر: ۲۵۱۲۹۴
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
طبق گزارش وب‌سایت «اسپید تست» در ماه گذشته میلادی، جایگاه اینترنت ثابت ایران دو پله رشد داشته، میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۵.۸۰ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۳.۹۹ مگابیت‌برثانیه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایلی که در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد، نشان داد که در هفتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۶.۰۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۹۴ مگابیت‌برثانیه بود.

آمار وب‌سایت مذکور نشان داد در هشتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب ۳۶.۷۰ و ۱۴.۸۱ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی کشور‌هایی با بیش‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط در رده ۷۰ قرار گرفته است. اما در بخش رده‌بندی کشور‌هایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جایگاه ایران با ۲ پله صعود رده ۱۴۴ برای ایران ثبت شده است.

این درحالی است که در جولای ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۷.۴۱ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۴.۹۵ مگابیت برثانیه بوده است. از سوی دیگر در رده بندی کشور‌هایی با بیش‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایل جایگاه ایران با ۴ پله سقوط رده ۶۹ و در بخش اینترنت ثابت با ۲ پله سقوط رده ۱۴۶ ثبت شده بود.

بررسی کلی آمار و ارقام نشان می‌دهد کاهش سرعت اینترنت موبایل ایران بخشی از یک روند جهانی بوده است.

در رده‌بندی کشور‌هایی با بیش‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایل جهان در آگوست ۲۰۲۴ میلادی، ۴ کشوری که در صدر فهرست قرار دارند نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده‌اند. بر همین اساس رده‌های اول تا چهارم به ترتیب امارات متحده عربی (۳۹۸.۵۱ مگابیت برثانیه)، قطر (۳۴۴.۳۴ مگابیت برثانیه)، کویت (۲۳۹.۸۳ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۴۱.۲۳ مگابیت برثانیه) هستند.

در رده پنجم این فهرست هلند با میانه سرعت ۱۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۲ پله صعود کرده است. در رده‌های ششم و هفتم به ترتیب دانمارک (۱۳۰.۰۵ مگابیت برثانیه) و نروژ (۱۲۸.۷۷ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشور‌ها در فهرست رده‌بندی یک پله سقوط کرده است. در رده هشتم عربستان سعودی با میانه سرعت ۱۲۲.۲۸ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

در رده نهم و دهم به ترتیب بلغارستان با میانه سرعت ۱۱۷.۶۴ مگابیت برثانیه و لوگزارمبورگ (۱۱۴.۴۲ مگابیت برثانیه) قرار دارد. جایگاه بلغارستان در فهرست کشور‌هایی با بیش‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایل ۳ پله صعود کرد، اما جایگاه لوگزامبورگ نسبت به ماه جولای تغییر نکرده است.

در هشتمین ماه میلادی تغییرات زیادی درفهرست رده‌بندی کشور‌هایی با بیش‌ترین میانه سرعت اینترنت ثابت هم دیده نمی‌شود. رتبه‌های یکم تا ششم این فهرست نسبت به ماه جولای تغییری نکرده‌اند و به ترتیب عبارتند از امارات متحده عربی (۲۹۷.۶۲ مگابیت برثانیه)، سنگاپور (۲۹۷.۵۷ مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ (۲۸۰ مگابیت برثانیه)، شیلی (۲۶۵.۶۲ مگابیت برثانیه) آمریکا (۲۴۲.۲۷ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۳۲.۱۵ مگابیت برثانیه).

در رده‌های هفتم و هشتم این فهرست به ترتیب فرانسه (۲۲۳.۷۲ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۲۱۹.۲۳ مگابیت برثانیه) برثانیه قرار دارند که جایگاه هریک از آنها نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است.

در رده نهم این فهرست ایسلند با میانه سرعت ۲۱۳.۹۸ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به رده‌بندی جولای ۲ پله سقوط کرده است. 

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.