صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محور و پایه اصلی خانواده نیز موضوع مادر و مهم‌ترین مبحث در موضوع مادر «کرامت مادری» است.

حمیدرضا قربان‌زاده در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی اخلاق به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با محوریت‌های کرامت مادر و ماما از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، با حضور اساتید از سرتاسر ایران و نیز از برخی کشور‌ها مانند آمریکا، سوئد و انگلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف این کنگره محور‌هایی از قبیل مراقبت مادر و شوق فرزندآوری، تکریم خانواده و والدین، خوشایندسازی باروری طبیعی، تعمیق اخلاق حرفه‌ای و سلامت معنوی در جهت کاهش قصوراتی که در حرفه مامایی اتفاق می‌افتد، است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعاملات و کار تیمی جهت دستیابی به اهداف کرامت ماما و مادری و آشنایی بیشتر با قوانین و سیاست‌های ارائه مراقبت‌های به‌روز مامایی از دیگر اهداف این برنامه است و در این زمینه، تاکنون ۳۰۰ مقاله بین‌المللی به دست ما رسیده است.

قربان‌زاده با بیان اینکه در موضوع جوانی جمعیت، سلامت خانواده و نظام ارجاع، محور «خانواده» است گفت: محور و پایه اصلی خانواده نیز موضوع مادر و مهم‌ترین مبحث در موضوع مادر «کرامت مادری» است.

وی افزود: ما در حوزه فرزندآوری، دو کلیدواژه مهم به نام‌های «ارزشمندی فرزندآوری» و «کرامت مادری» را داریم. هسته اصلی در بحث تشویق ازدواج بهنگام، فرزندآوری بموقع و در تحکیم خانواده، بحث تکریم مادری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.