صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از اول مهر، از تشدید نظارت بر بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بخشعلی بیاتی قله‌زو درخصوص نظارت بر واحد های صنفی اظهارکرد: با نزدیک شدن به اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر نظارت‌ها بر صنف‌های مربوط به لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک افزایش یافته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی در استان تحت بازرسی قرار گرفته‌اند که ۲۵ پرونده تخلف در حوزه لوازم‌التحریر و ۹۸ پرونده در حوزه کیف، کفش و پوشاک ثبت شده است. ارزش ریالی این تخلفات در مجموع حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی گفت: سقف قیمت برای اقلامی مثل دفتر‌های ۴۰ تا ۱۰۰ برگ اعلام شده و مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی یا تخلفات صنفی می‌توانند از طریق شماره ۱۲۴ شکایات خود را ثبت کنند. به‌عنوان مثال سقف قیمت برای دفتر ۴۰ برگ معمولی ۱۲ هزارتومان، دفتر ۶۰ برگ معمولی ۱۸ هزار تومان، ۸۰ برگ معمولی ۲۴ هزار تومان و دفتر ۱۰۰ برگ معمولی ۳۰ هزارتومان اعلام شده است.

بیاتی بیان کرد: بازرسان صمت، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف در حال رصد بازار هستند و این اقدامات برای اطمینان از قیمت‌گذاری منصفانه و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. ازنمایشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان استقبال خوبی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.