صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور شاعران خراسانی و مسئولان استانی در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر امروز، مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی شاعران خراسانی در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و در مقبره شعرای خراسان برگزار شد.

محمد حسین‌زاده در حاشیه این مراسم با اشاره روز ملی شعر و ادب پارسی و اهمیت آن اظهار کرد: از ۲۷ شهریور ماه به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی در تقویم یاد شده است. سلسله برنامه‌های مناسبتی برای تقدیر از شاعران در طی روز‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: امروز به منزل بعضی شاعران پیشکسوت رفتیم و روزشان را گرامی داشتیم و جلساتی با روسای انجمن‌های ادبی داشتیم. حال به همراه شاعران و نویسندگان بر سر مزار شاعران بزرگ خراسان حضور بهم رسانده تا یادشان را گرامی بداریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی روز‌های آینده برنامه تدریجی آیین گرامیداشت شاعران ادامه دارد. شهرداری مشهد، اکران بسیار خوبی از تصاویر و ابیات برگزیده شاعران معاصر خراسان رضوی انجام داده‌اند.

 

حسین‌زاده تصریح کرد: در یکم مهرماه مراسم نکوداشت دو شاعر بزرگ خراسان، نظافت‌یزدی و مظفری در تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در روز گرامیداشت شعر وادب فارسی با اشاره به نقش و جایگاه شاعران خراسان خاطرنشان کرد: خراسان در جوار امام رضا (ع)، شاعران بزرگی، چون فردوسی دارد. به دنبال این هستیم که در کنار گردشگری مذهبی، گردشگری ادبی را نیز گسترش دهیم و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

ابوطالب مظفری، شاعر شاخص افغانستانی بیان کرد: ایران کهن شامل کشور‌های بسیار گسترده‌ای بوده اکنون از هم جدا شده‌اند، چند میراث مشترک به جای گذاشته است. عرفان و ادبیات و زیان میراث بر جای مانده ارزشمندی هستند. تمامی این میراث گران‌بها در زبان فارسی جمع شده‌اند. 

وی ادامه داد: زبان فارسی، ویژگی ممتازی از جمله عشق، حکمت، عرفان و مهرورزی است. زبان فارسی میراث بزرگ بشری بوده که با تمامی زبان‌ها متفاوت است. این زبان سالیان متعددی است که میهمان پارسی زبانان بوده و به آنها مهرورزی و دوستی را می‌آموزد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.