صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرانیوز از بازپرداخت هزینه بلیت تمام مسافران هوایی داخلی خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، رضا جعفرزاده با اعلام این خبر افزود: براساس آخرین آماری که کارشناسان ما اعلام کرده‌اند، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان را شرکت‌های هواپیمایی داخلی به مسافران برگردانده‌اند.


جعفرزاده گفت: با شیوع کرونا و احتمال تعطیلی خطوط پروازی، در بخش‌نامه‌ای به تمام شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد که بلیت‌های قبل از پنجم اسفند، باید بدون کسر جریمه، لغو و وجه آن عینا به مسافر پرداخت شود و با اهتمامی که رئیس سازمان داشتند، این مهم انجام شد. البته تنها یک یا ۲ شرکت داخلی باقی‌مانده‌اند که هنوز هزینه‌های مسافران را به‌طور کامل برگشت نداده‌اند و در تلاشیم تا این مشکل هم برطرف شود.

سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشور در ارتباط با شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی نیز گفت: سازمان هواپیمایی جهانی (یاتا) فرصت زیادی برای جبران خسارت و بازپس دادن پول بلیت مسافران در اختیار شرکت‌های هواپیمایی گذاشته است، اما تلاش این است که زودتر از فرجه رسمی یاتا، پول مسافران ایرانی را به آن‌ها برگردانیم. البته این شرکت‌ها هم برای حفظ مسافران خود، بسته‌های تشویقی بسیاری را اعلام کرده‌اند.

۷۵ درصد کاهش مسافر هوایی

جعفرزاده با اشاره به تعطیلی فرودگاه‌های کشور و لغو گسترده پرواز‌های داخلی و خارجی گفت: براساس آخرین آمار ما، از اسفند تاکنون ۹۰ درصد کاهش پرواز و ۷۵ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم. این در حالی است که ما هرسال بین تاریخ ۲۵ اسفند تا نهایت ۱۸ فروردین، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر هوایی در مسیر‌های داخلی و خارجی داشتیم که ویروس کرونا وضعیت بحرانی امسال را رقم زد.

سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشور از همکاری وزیر راه و شهرسازی در کمک به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و افزود: رقم خسارت به شرکت‌های هواپیمایی بسیار بالاست و جبران آن بسیار مشکل است. اما با پیگیری‌های ما و همکاری وزیر محترم راه و شهرسازی، اعتباراتی را برای کاهش خسارت‌های به وجود آمده در اسرع وقت در اختیار همکارانمان قرار خواهیم داد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.