صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ساخت عینک هوشمند تشخیص کرونا در چین

  • کد خبر: ۲۵۶۱۳
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مهندسان چینی موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی شدند که قادر است مبتلایان به کووید۱۹ را شناسایی کند.
به گزارش شهرآرانیوز،  ویروس کرونا در اواخر سال میلادی از شهر ووهان چین شیوع یافت و در فرصتی کوتاه سراسر جهان را دربرگرفته و تبدیل به یک همه‌گیری شد.
این ویروس تاکنون بیش از سه میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و هزاران نفر را نیز به کام مرگ کشانده‌است. دانشمندان و متخصصان بسیاری در دنیا برای نابودی این ویروس دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شاید بتوانند راه درمانی برای آن بیایند. در همین‌باره یک استارت‌آپ چینی موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی با نام تجاری  T۱ شده است که می‌تواند دمای بدن افراد را نشان دهد.
بر اساس اظهارات طراحان تشخیص سریع و از راه دور از توانایی‌های این محصول هوشمند است. عینک هوشمند مجهز به سنسور مادون قرمز و دوربین بوده و به کاربر اجازه مشاهده درجه حرارت کاربر را می‌دهد.
به گفته مسئولان تقاضا برای دریافت این محصول دو هفته پس از تولید به طرز قابل توجهی رشد داشته است. تاکنون هزار جفت از این عینک هوشمند به مدارس، پارک‌های علم و فناوری و مدارس فروخته شده است.
این شرکت اکنون در حال به‌روزرسانی این عینک  برای تشخیص هم‌زمان چند فرد در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید یا فرودگاه‌هاست. این محصول برای تشخیص زودتر افراد مشکوک به کووید۱۹ بدون تماس مستقیم ساخته شده‌است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.