صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر اجرایی اتحادیه تالار‌های پذیرایی و باغ‌تالار‌ها درباره شایعه بازگشایی این صنف گفت: هنوز خبری دراین‌باره اعلام نشده است و همچنان منتظر بخش‌نامه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
سعیده ساجدی‌نیا - فرحناز علیخانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: احتمال دارد تا فردا ۱۵ اردیبهشت اطلاعات جدیدی درباره بازگشایی و چگونگی فعالیت برخی صنوف از جمله تالار‌های پذیرایی اعلام شود و تا تعیین تکلیف نهایی هرگونه فعالیتی مبنی بر پذیرش میهمان و برگزاری مراسم‌ها ممنوع است.

علیخانی همچنین اضافه کرد: حتی پس از صدور بخش‌نامه مبنی بر بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌ها، باید مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی و تمام مفاد پروتکل‌های بهداشتی و در رأس آن ضدعفونی‌کردن محل‌ها به‌طور جدی در دستورکار قرار گیرد.
 
اتاق اصناف: مشاغل پرخطر فردا تعیین‌تکلیف می‎شوند
در همین حال محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، نیز از تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مشاغل پرخطر و نحوه فعالیت آن‌ها تا فردا –دوشنبه ۱۵ اردیبهشت– خبر داد و به شهرآرانیوز گفت: منتظر تعیین تکلیف ستاد ملی مبارزه با کرونا دراین‌باره هستیم و هنوز تصمیمی مبنی بر شروع‌به‌کار تالار‌های پذیرایی و باغ‌تالار‌ها گرفته و ابلاغ نشده است.
 
ضررهای میلیونی ادامه دارد...
۷ اردیبهشت، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد از ضرر‌های میلیون تومانی به صنف زیر پوشش خبر داد و گفت: پیک کار تالارها، ماه‌های رجب، شعبان و ایام نوروز بوده است که متأسفانه تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت و علاوه بر واردشدن خسارات مهم، دست‌کم مبلغ ماهانه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر واحد که هزینه تأمین مخارج کارکنان و هزینه‌های جاری بود نیز مشکل ایجاد کرد.

ابراهیم کاردیده‌حقیقی اضافه کرد: این درحالی است که بازار مجالس در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز نسبت به سال ۹۶ بی‌رونق‌تر بود و همه امید سرمایه‌گذاران به ابتدای سال ۹۹ و نیمه نخست سال بود.

به گفته رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد، دست‌کم در هر تالار ۸ تا ۱۰ کارگر به‌کار مشغول بوده‌اند و اگر در میانگین تعداد نفرات زیر پوشش این افراد ضرب کنیم، به عدد ۴۰ تا ۵۰ نفر می‌رسیم که از نان خوردن و معیشت مانده‌اند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.