صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فعالیت رسمی نخستین موزه ریلی کشور در مشهد+تصاویر

  • کد خبر: ۲۶۸۸۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: نخستین موزه ریلی راه‌آهن کشور در مشهد که به همت اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی ایجاده شده است، پروانه فعالیت رسمی دریافت کرد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز؛ محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر افزود: باتوجه‌به ماده ۳۹ فصل پنجم آیین‌نامه مدیریت، سامان‌دهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی‌تاریخی منقول مجاز مصوب سال ۱۳۸۹ هیئت وزیران و بخش‌نامه شماره ۴۵۰۱۱/۲۰۱۰۱۵ سال ۱۳۸۹ معاون اول رئیس‌جمهور، پروانه رسمی فعالیت موزه ریلی راه‌آهن مشهد وابسته به اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی با شناسه ملی ۱۰۱۰۱۱۵۵۷۰۴۴ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ صادر شد.
 
 

وی ادامه داد: موزه ریلی راه‌آهن مشهد در ۲ بخش سالنی و فضای باز به متراژ ۱۰۰۰ متر ایجاد شده است که در داخل سالن ۳۰۰ قطعه تجهیزات ریلی، وسایل مأموران راه‌آهن، قطعات و وسایل مربوط به قطارها، انواع تلفن‌های ارتباطی، پنکه‌های چدنی، انواع پلاک، ماشین تحریر، تجهیزات موتور‌های لوکوموتیو، انواع فانوس سوزن‌بانی در ۲ طبقه و در بخش فضای باز هم تعدادی لکوموتیو کشنده‌های ریلی به نمایش گذاشته شده است.
 
 

گفتنی است ۹۴ موزه فعال در مشهد دایر است که ۶۴ موزه به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی متعلق است و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.