صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سم‌پاشی۶۳۵۰ هکتار گندم آبی در مشهد

  • کد خبر: ۲۷۹۸۹
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۶۳۵۰ هکتار گندم آبی در راستای مبارزه با بیماری زنگ زرد در مشهد سم‌پاشی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: در راستای مبارزه با بیماری زنگ زرد بیش از یک سوم اراضی زیر کشت گندم و جو در مشهد سم‌پاشی شد.


امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: سطح کشت در شهرستان مشهد حدود ۲۲هزار هکتار گندم و جو آبی و بیش از ۲۰ هزار هکتار گندم دیم است.


وی گفت‌: با‌توجه‌به آمار بارندگی‌های فروردین‌ماه به میزان ۵۵ میلی‌متر و اردیبهشت‌ماه به میزان ۲۷ میلی‌متر و همچنین رطوبت مناسب و درجه حرارت کمتر از ۲۰ درجه، زمینه شیوع بیماری زنگ زرد گندم و جو در ارقام حساس نسبت به سال‌های گذشته که میزان بارش‌های بهاره کمتر بود فراهم شده است.


این مقام مسئول افزود: این بیماری باعث زرد شدن و کاهش شدید فتوسنتز گیاهی شده که در صورت کنترل و نظارت نشدن لازم، به خسارت و کاهش بیش از ۶۰ درصد محصول منجر می‌شود. 


وی اظهار کرد: از نکات مهم در مبارزه مطلوب با این بیماری اطلاع‌رسانی و پایش مکرر مزارع سطوح آلوده مشخص و سم‌پاشی با قارچ‌کش مناسب است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: با بسیج همه‌جانبه کارکنان و اقدامات بموقع و اطلاع‌رسانی‌های گسترده از طرق مختلف از جمله سرکشی‌های مستمر کارشناسان شهرستان و ستاد، انتشار پیش آگاهی‌ها و آموزش‌های مجازی و برقراری تماس‌های تلفنی با کشاورزان خصوصا عمده مالکان خسارات ناشی از زنگ زرد در مقایسه با دوره‌های گذشته به نسبت میزان رطوبت و بارندگی از توفیق خوبی برخوردار بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.