صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

راز این همه ماندگاری کجاست؟

  • کد خبر: ۲۸۲۰۳
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
حسن سپهری/ مخاطب شهرآرا

چند ماه از آن سحر جمعه خونین می‌گذرد و هر چه بیشتر زمان سپری می‌شود یاد و نام او بیشتر طنین انداز می‌شود. روز قدس امسال نام او ورد زبان‌ها بود .هنوز هم ویدئو، خاطره، کلیپ یا عکسی که از او منتشر می‌شود به سرعت به پربازدیدترین خبر آن شبکه یا سایت تبدیل می‌شود. هنوز انگار نمی‌شود باور کرد که فرمانده نیست.
اما در این جامعه که در زیر پوست آن ناملایمات، تعارضات مختلف، تنوع وحشتناک سلایق وجود دارد چطور می‌شود محبوب همه بود؟ مدتی است به این سوال فکر کرده‌ام چرا نام او ماندگاراست؟ در این مدت خاطرات و صحبت‌های داخلی و خارجی زیادی را شنیده‌ام .از رهبری نظام که برای اولین بار در یک دیدار رسمی شخصی را با نام کوچک یاد کردند تا مطالب دبیر کل حزب ا ... و همچنین صحبت‌های اردشیر زاهدی که با افتخار نام او را یاد می‌کند؛ اما راز این همه ماندگاری کجاست؟ شاید به جرئت بتوان گفت تهذیب نفس یا همان جهاد اکبر نقطه بارز و محوری شخصیت فرمانده است. تواضع به مردم، روحیه کار و تلاش مستمر، شجاعت وتدبیر در میدان‌های نبرد، شخصیت فراجناحی و اخلاق گرایانه، اخلاص مثال زدنی و .... همه و همه از او یک فرمانده بدون مرز ساخته است .دلم نمی‌آید بنویسم فرمانده سابق نیروی قدس که نام اوحتما طلیعه آزادی قدس خواهد بود و نام او با قدس و بیت‌المقدس عجین خواهد بود.
حاج قاسم اگر چه این روزها نبودنت حس می‌شود و چه زیبا گفت آن فرمانده که امروز هزاران حاج قاسم تکثیر شده است و امید است که با آنان ایرانی قو‌ی‌تر، بهتر و آبادتر بسازیم .

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.