صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لی در اعتراض به بازداشت جورج فلوید و اریک گارنر-که هردو منجر به فوت آن‌ها شد- بخشی از فیلم «کار درست را انجام بده» (۱۹۸۹) را منتشر کرد.

ترجمه شهرآرانیوز؛ اسپایک لی فیلم کوتاهی را در ادامه اعتراض به مرگ جورج فلوید منتشر کرده است. قتل جورج فلوید به دست پلیس دقیقا قتل اریک گارنر و رادیو رحیم است. رادیو رحیم شخصی فیلم «کار درست را انجام بده» هم به همین شکل به قتل می‌رسد.

 

لی این فیلم را در بخشی از گرارش ویژه «سی‌ان‌ان» درباره اعتراضات ایالت متحده منتشر کرد و اریک و جروج و رادیو را سه برادر خواند.

 

 

فیلم با این جمله شروع می‌شود: «آیا تاریخ تکرار خودش را متوقف می‌کند؟» و بعد به صحنه‌های دستگیری فلوید و گارنر و صحنه‌هایی از فیلم «کار درست را انجام بده» کات می‌شود. در این فیلم رادیو رحیم هم هنگام درگیری با افسران پلیس کشته می‌شود.

 

گارنر در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه در جزیره «استتن» نیویورک دستگیر شد، از دنیا رفت و دانیل پانتالئو، مأمور پلیس، بدون اتهامی آزاد شد. فلوید در ۲۵ مه در «مینیاپولیس» با خشونت یک افسر پلیس سفیدپوست درگذشت و این پلیس به قتل متهم شده است.

 

لی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته است: «این چیز جدیدی نیست. ما شورش‌های دهه ۶۰ و ترور دکتر کینگ را دیده ایم. هربار که چیزی خاموش می‌شود و ما به عدالت نمی‌رسیم، مردم به چیزی که می‌شنوند واکنش نشان می‌دهند. ما این را بار‌ها و بار‌ها شاهد بوده‌ایم: کشتن اجساد سیاه‌پوست؛ این چیزی است که این کشور روی آن ساخته شده است.»

 

لی همچنین به تی‌شرت خودش که روی آن تاریخ ۱۶۱۹ نوشته شده بود اشاره کرد. این تاریخ مربوط به نخستین‌کارگران بی‌پناه سیاه‌پوست آفریقایی است که به ویرجینیا – نشانه برده‌داری در آمریکا- وارد شدند.

 

لی در پایان گفته است: «پایه و اساس ایالت متحده آمریکا بر سرقت زمین از مردم بومی و نسل‌کشی و برده‌داری بنا شده است.»

 

منبع: گاردین

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.