صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۰۰۰ بسته بهداشتی و معیشتی به ارزش ۳ میلیون ریال برای بیماران خاص و بیماران آسیب‌دیده از کرونا از سوی جمعیت هلال احمر استان آماده‌سازی و توزیع شد.
طنین همتی/ به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل هلال احمر استان خراسان‌رضوی در حاشیه مراسم اجرای طرح رزمایش مساوات و کمک مؤمنانه که امروز در پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: تا این لحظه ۴۳۲۸ بسته معیشتی و غذایی از سوی مردم و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر استان و در ۲۴ نمایندگی جمع‌آوری و توزیع شده است.
مجتبی احمدی افزود: در این مرحله در حال توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی با همکاری ستاد و کمک‌های مردمی هستیم که از طریق *۱۱۲# به حساب هلال احمر واریز شده بود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵ هزار بسته بهداشتی برای بیماران خاصی که در سراسر استان طبق نظر دانشجویان علوم پزشکی شش‌گانه و انجمن‌های تخصصی بیماران دیابتی، سرطانی و کلیوی و... شناسایی و معرفی شدند، توزیع شد.
احمدی افزود: کمک‌های هلال احمر به بیماران بستری در بیمارستان که مبتلا به کرونا هستند، با تأیید مددکاران بیمارستانی برای هر فرد ۳ تا ۵ میلیون ریال است و به حساب شخصی آن‌ها واریز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جمع کمک‌های مردمی و بسته‌های خریداری شده است، گفت: تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی با خدمات مددکاری اسامی ۳۴۱ نفر را اعلام کردند که به‌زودی مبالغ کمک‌های معیشتی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
وی تأکید کرد: هرچه کمک‌های مردمی بیشتر واریز شود، در مراحل بعدی هم این بسته‌ها برای کمک تهیه خواهد شد.
مدیرعامل هلال احمر استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا، غربالگری از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد که در ۵۵ پایگاه در ایام نوروز با کمک ۴۱۹ هزار خودرو، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر غربالگری شدند و پس از شناسایی، افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.
وی تصریح کرد: همچنین در کارگاه‌های مردمی که در شعب ما برگزار شد و حتی در بعضی کارگاه‌های خیاطی در این ایام، ماسک تولید شد که تقریبا ۲۳۸ هزار ماسک به کارکنان بهداشتی و درمانی تحویل داده شد.
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.