صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بیش از ۳۶ هزار واحد جهش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد ۱.۷۱ درصد به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار واحد صعود کرد. در این صعود فولاد، فملی، فارس، شستا، وبملت، شپنا و پارسان بیشترین تاثیرگذاری را داشتند. 

شاخص هموزن و شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل به ترتیب ۱.۴۴ درصد و ۱ درصد افزایش ارتفاع پیدا کردند. 

ارزش معاملات خرد به ۵۵۵۴ میلیارد تومان رسید و ۴۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. 

همزمان با تحرکات مثبت دلار در بازار آزاد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، صندوق‌های طلا در بورس نیز صف خرید شدند و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفتند. 

رشد دلار نیما به عنوان یکی از پارامتر‌های اثرگذار بر بازار سهام و کاهش شکاف آن با دلار بازار آزاد باعث شده تا این روز‌ها شاهد تقاضای نسبتا سنگین در بازار سرمایه باشیم. 

از طرف دیگر سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین نگاه دولت چهاردهم به خوش بینی نسبت به مذاکرات باعث شده تا سهامداران بی توجه به افزایش تنش‌ها در منطقه، در سمت خرید قرار بگیرند. 

برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که شاخص کل به محدود ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار واحد دست یابد و در صورت تثبیت در این محدوده و عدم واکنش شدید، شاخص به سقف اردیبهشت ماه خواهد رسید. 

آنچه به نظر می‌رسد آنست که بازار از دوران رکود تابستان فاصله گرفته و با محقق شدن وعده ها، می‌تواند به رونق و یا حتی تعادل برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.