صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس با مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه عصر امروز چهارشنبه (۴ مهر ۱۴۰۳) دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به منظور توافق و برنامه ریزی جهت تعامل و همکاری بیش از پیش در برگزاری اجلاسیه‌های بین المللی محمدرضا قلندر شریف در دیدار مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه دیدار کردند.

محمدرضا قلندرشریف گفت: در این دوره از مدیریت شهری اتفاقاتی را رقم زده‌ایم که بی‌نظیر بوده؛ یکی از این اتفاقات؛ برگزاری جشنواره رسانه خورشید بود که بیش از ۱۰۰ خبرنگار خارجی به مشهد آمدند تا از نزدیک شاهد اتفاقات این شهر باشند و پس از آن نیز تصویری خوب و موثر از مشهد و جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص و محلی در مشهد برگزار کرده‌ایم، ادامه داد: تصمیم داریم با سیاستگذاری شورای اسلامی شهر مشهد؛ معبری را درخور شان و شخصیت شهدای بزرگوار خدمت به نام این بزرگواران نامگذاری کنیم؛ قطعا درخصوص نامگذاری معبری به نام شهید امیر عبداللهیان نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

شهردار مشهدمقدس افزود: ظرفیت‌های بین‌المللی شهر مشهد بسیار بالاست؛ وجود مضجع نورانی امام هشتم (ع) نیز این ظرفیت را بی‌بدیل ساخته و شورای اسلامی شهر نیز؛ عنوان جهانشهر برکت و کرامت را برای دوره ششم مدیریت شهری انتخاب کرده که ناظر به ظرفیت بین‌المللی مشهدالرضا (ع) است.

نقش موثر کلان‌شهر مشهد در اتفاقات کشور و جهان اسلام 

مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار گفت: چند برنامه در وزارت امور خارجه قرار است به میزبانی مشهد برگزار شود، از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری «اختتامیه اجلاسیه مجاهدان در غربت» است که قرار است در روز‌های پایانی ماه مهر به میزبانی مشهد و با حضور میمهمانان خارجی در این کلان شهر رقم بخورد.

محمدصادق فضلی افزود: شما مسئولیت خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها را دارید که افتخار بسیار بزرگی است؛ از این بابت به مدیران مشهد غبطه می‌خورم.آنچه که در مشهد اتفاق می‌افتد، می‌تواند در کشور و جهان تشیع اثرگذار باشد؛ لذا نحوه اداره شهر و برپایی رویداد‌های بین المللی، بسیار مهم است.

وی متذکر شد: مشهد؛ یک شهر بین المللی است و آنچه که در این شهر می‌گذرد، انعکاس بین المللی دارد؛ به همین منظور پیشنهاد می‌کنم تا معبری به نام شهید امیر عبداللهیان نامگذاری شود، زیرا ایشان نه تنها وزیر امور خارجه بلکه یکی از رویش‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی بود و رهبر معظم انقلاب از این شهید به عنوان شخصیت تراز یاد کرده اند.

فضلی در خصوص همکاری با شهید خدمت گفت:حدود ٢۵ سال با شهید امیر عبداللهیان همکار و همراه بوده‌ام؛ نکنه بارز در رفتار وی، اهمیت دادن به مسائل مردم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.