صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران گفت: متأسفانه تحریم‌های داخلی چندبرابر بیشتر از تحریم‌های خارجی اثرات نامطلوبی بر صنعت فرش داشته و به آن لطمه زده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله بهرامی با تأکید بر لزوم تأمین هزینه‌های درمان قالی‌بافان اظهار کرد: درحال حاضر، هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای قالی‌بافان از طرف سازمان تامین اجتماعی صورت نمی‌گیرد و تنها راهی که قالیبافان برای بهره‌مندی‌ از مزایای بیمه دارند در بحث درمان، بیمه سلامت و در بحث از کار افتادگی و بازنشستگی، پوشش بیمه روستاییان و عشایر است که تا اندازه‌ای هزینه‌های درمان آنها را پوشش می‌دهد.

وی گفت:در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از روش‌های دیگر تسهیلاتی برای بافندگان و قالیبافان در نظر بگیریم و همزمان بیمه تکمیلی آنها را دنبال کنیم.

بهرامی با بیان اینکه فرش دستباف در صادرات غیرنفتی اثرگذار است، اظهار کرد: متاسفانه تحریم های داخلی چند برابر بیشتر از تحریم های خارجی اثرات نامطلوبی بر صنعت فرش داشته و به آن لطمه زده است در حالی که این صنعت، بازار بزرگ و مستعدی است که می‌تواند چند میلیون متر مربع تولید سالانه برای مصرف داخلی داشته باشد و در جریان توسعه صادرات غیرنفتی، موجب ارزآوری برای کشور شود.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران درباره لغو مصوبه تعهد ارزی و موافقت ضمنی با آن گفت: موافقت ضمنی معنا ندارد و سنددار نیست و مصوبه باید به شکل عملی و کتبی ابلاغ شود. بخشنامه لغو تعهد ارزی در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ ابلاغ و برای دو ماه اجرایی شد اما برای سال ۱۴۰۳ فرش دستباف هیچگونه معافیتی نداشته و مصوبه تعهد ارزی لازم اجراست.

به گفته بهرامی، لغو مصوبه تعهد ارزی مادامی که کتبی و عملی نباشد و به شکل رسمی به گمرک و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ نشود، فاقد وجاهت قانونی است و لذا صادرکنندگان فرش باید اطمینان یابند فرشی که صادر می‌کنند، مشمول مصوبه تعهد ارزی نمی‌شود.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.