صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به اهمیت صنعت چاپ در گسترش فرهنگ و معارف دینی و نقش بی‌بدیل آن در توسعه نشر کتاب در سطح جهانی اشاره کرد.

الهام اسماعیلی | شهرارانیوز، محمد حسین‌زاده، امشب در بیست‌وچهارمین نشست ملی صنعت چاپ استان خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد از تلاش‌ها و زحمات یک‌ساله جامعه چاپ و نشر استان و همچنین تمامی مسئولانی که در راه‌اندازی نمایشگاه و برنامه‌های این نشست سهم داشته‌اند تقدیر کرد. 

وی با یادآوری اهمیت صنعت چاپ در گسترش فرهنگ و معارف دینی، به نقش بی‌بدیل آن در توسعه نشر کتاب در سطح جهان اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان داشت: امروزه صنعت چاپ یکی از اساسی‌ترین ارکان هر صنعت، است که در حوزه تولیدات خودرویی، غذایی، پوشاک و غیره، نقش غیر قابل انکاری ایفا می‌کند؛ یعنی هر محصول با کیفیت، نیازمند بسته‌بندی و چاپ مناسب و جذاب برای عرضه به مصرف‌کننده نهایی است. 

حسین‌زاده تاکید کرد: اگر محصولات داخلی با چاپ و بسته‌بندی خلاقانه عرضه نشوند، نمی‌توانند در بازار جهانی موفق باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت چاپ تنها یک صنعت فنی نیست، بلکه ارتباط مستقیمی با هنر، نقاشی، طراحی و ادبیات دارد، بر ضرورت همراهی و همکاری بیشتر با هنرمندان، نویسندگان، شاعران و اهالی رسانه تأکید کرد. 

وی همچنین به نقش عکاسان و تأثیرگذاری آن‌ها در بهبود کیفیت محصولات چاپی اشاره کرد.

حسین‌زاده درباره پیگیری مطالبات و دغدغه‌های فعالان این حوزه توسط نمایندگان مجلس و هیئت مدیره ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با این تلاش‌ها، شاهد رشد تصاعدی صادرات صنعت چاپ و افزایش نیروی کار در این حوزه باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.