صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: روزانه ۱۱۰ عملیات آتش‌نشانی انجام می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به عملیات نجات و ۳۰ درصد دیگر نیز مربوط به عملیات حریق است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا کافی‌نیا امروز، ۶ مهرماه، در رژه روز آتش‌نشانی اظهار کرد: ۵۷ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد جانمایی شده است. این سازمان با ۱۲۷۰ نیرو و ۲۷۰ خودرو به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: روزانه ۱۱۰ عملیات آتش‌نشانی انجام می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به عملیات نجات و ۳۰ درصد دیگر نیز مربوط به عملیات حریق بوده و بیشترین عملیات نجات آتش‌نشانی در خصوص قطعی برق و گرفتاری در آسانسور است.

کافی‌نیا با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته، ۱۳ هزار عملیات توسط تیم آتش‌نشانی مشهد انجام شده است، عنوان کرد: با انجام آموزش‌های ایمنی در فرهنگ‌سرا‌ها و سایر مکان‌ها برای شهروندان، نسبت به سال قبل، ۱۱ درصد کاهش در عملیات اطفای حریق داشتیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سال گذشته، ۴۲۲ نفر در آتش‌نشانی استخدام شدند. همچنین با همکاری شورا و مساعدت شهردار مشهد، قرارداد ۱۴۰۰ میلیاردی به منظور تأمین تجهیزات تا افق ۱۴۰۵ تدوین و بسته شد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی سرفاصله خدمت‌رسانی و اعزام نیرو‌ها تا محل حریق بین ۴ تا ۷ دقیقه است، تصریح کرد: در شهر مشهد با توجه به پراکندگی ایستگاه‌ها و سرعت‌عمل همکاران، این سرفاصله ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه است.

کافی‌نیا افزود: ما سعی کردیم با پراکندگی مناسب ایستگاه‌ها این زمان را در همین میزان نگه داریم و هیچ ایستگاهی نداریم که از حد استاندارد بیشتر باشد. ما از نظر زمان پایین‌ترین هستیم و سرعت مشهد بسیار فوق‌العاده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: ما بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات کشور را داریم. دو دستگاه بالابر ۷۲ متری و خودروی اطفای حریق صنعتی داریم که در هیچ جای کشور وجود ندارد. همچنین امروز از خودروی ریکاوری برای اولین بار در مشهد رونمایی شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.