صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ترامپ مدعی شد: به سرعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهم

  • کد خبر: ۲۹۰۹۳۵
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا امروز (جمعه) بار دیگر مدعی شد که اگر پیروز شود با روسیه و اوکراین برای پایان دادن فوری جنگ همکاری خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ قبل از نشست با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نیویورک وعده داد بسرعت جنگ اوکراین را پایان خواهد داد.

زلنسکی نیز خطاب به خبرنگاران در برج ترامپ گفت، در اولین دیدار خود با ترامپ از سال ۲۰۱۹ قصد دارد درباره «طرح پیروزی» خود در اوکراین صحبت کند.

رئیس جمهوری اوکراین افزود با ترامپ و رقیب دموکرات او کامالا هریس دیدار خواهد کرد، زیرا به حمایت قوی آمریکا در تداوم جنگ با روسیه نیاز دارد.

ترامپ از زلنسکی تمجید کرد، اما گفت که او همچنین روابط محکمی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دارد.

ترامپ گفت: ما روابط بسیار خوبی (با زلنسکی) داریم و همانطور که می‌دانید، من نیز روابط بسیار خوبی با رئیس جمهور پوتین دارم.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود: فکر می‌کنم اگر برنده (انتخابات) شویم، خیلی سریع مشکل (جنگ اوکراین) را حل خواهیم کرد.

زلنسکی از سفر خود به آمریکا برای تبلیغ درباره «طرح پیروزی» خود استفاده می‌کند. یک مقام آمریکایی این طرح را درخواست کی یف برای دریافت سلاح‌های بیشتر و رفع محدودیت‌ها در استفاده از موشک‌های دوربرد توصیف کرده است.

این مقام آمریکایی گفت، طرح زلنسکی، شکست نهایی روسیه در جنگ را پیش‌فرض می‌گیرد، اما برخی از مقامات این هدف را غیرواقعی می‌دانند.

ترامپ روز پنجشنبه به خبرنگاری که از او پرسیده بود «آیا اوکراین باید برای پایان دادن به جنگ، بخشی از اراضی خود را به روسیه تحویل دهد- پاسخ داد: خواهیم دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی روز جمعه در یک تغییر لحن قابل توجه نسبت به اظهارات قبلی اش گفت که از دیدار با زلنسکی خرسند است.

ترامپ روز دوشنبه گفته بود زلنسکی می‌خواهد کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا، زلنسکی را «بزرگترین فروشنده تاریخ» توصیف کرد، زیرا کشورش میلیارد‌ها دلار کمک نظامی از آمریکا و اروپا به بهانه جنگ اوکراین دریافت کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.