صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دو تیم مادریدی فوتبال اسپانیا که پس از بارسلونای صدرنشین در رتبه‌های دوم و سوم لالیگا حضور دارند، در هفته هشتم این رقابت‌ها در ورزشگاه متروپولیتانو شهر مادرید به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو تیم در حالی شهرآورد مادرید را از ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه، ۸ مهرماه در پیش دارند که با توجه به اختلاف ۳ امتیازی رئال و ۵ امتیازی اتلتیکو با صدر جدول، هر دو برای عقب نماندن از بارسا به هر ۳ امتیاز این مسابقه نیاز دارند. شاگردان دیگو سیمئونه امیدوارند که با حمایت هوادارانشان بتوانند برد برابر حریف قدرتمندشان را به چنگ بیاورند. در طرف دیگر کارلو آنچلوتی هم با وجود اینکه برخی ستاره‌های مهم تیمش، مانند کیلیان امباپه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، کار سختی برای چیدن ترکیب اصلی تیمش برای این دوئل پیش رو دارد.

چالش آنچلوتی برای چیدن ترکیب

کارلو آنچلوتی با چند غایب مهم باید تیمش را مهیای دربی مادرید کند. علاوه بر کاماوینگا و براهیم دیاس، در بازی قبلی رئال مقابل آلاوس، کیلیان امباپه هم دچار مصدومیت شد و با دوری ۳ هفته‌ای خود از مستطیل سبز نمی‌تواند اولین شهرآرود مادرید خودش را تجربه کند. اخبار بد برای هواداران رئال به همینجا ختم نمی‌شود. جود بلینگام مصدومیت جزئی از ناحیه کتف دارد و هنوز بازی کردن او از ابتدا مشخص نیست. آنچلوتی با این شرایط دشوار باید ترکیبی بچیند که لوس‌بلانکوس بتواند در خانه اتلتیکو ۳ امتیاز را به دست بیاورد تا فاصله با صدرجدول بیشتر نشود.

جالب اینجاست که در فصل گذشته تنها تیمی که در اسپانیا موفق به شکست دادن رئال شد، اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه بود. این اتفاق ۲ بار افتاد و هر ۲ بار در ورزشگاه خانگی روخی بلانکو یعنی متروپولیتانو بود. از آن شکست فصل گذشته تاکنون شاگردان کارلتو، باختی را متحول نشده‌اند و در ۳۹ بازی به ۲۹ برد و ۱۰ تساوی دست یافته‌اند. حالا پس از گذشت حدود ۳۶۵ روز، دوباره رئال باید در جهنم متروپولیتانو به مصاف کابوس یک ساله‌اش برود.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به غیبت امباپه، کارلو آنچلوتی به ترکیب موفق فصل پیش خودش برگردد؛ یعنی ۲-۴-۴ خطی با حضور فده والورده و بلینگام در ۲ سمت خط میانی و حضور وینی و رودریگو به عنوان زوج خط حمله. باید دید در نبود امباپه، زوج برزیلی رئال می‌توانند بر جو وحشتناک متروپولیتانو غلبه کند و با درخشش خود رئال به سمت پیروزی سوق بدهند و یا اسیر جنگ روانی رقیب خواهند شد.

امید سیمئونه به جهنم متروپولیتانو

در طرف مقابل میدان اتلتیکومادرید در حالی آماده بازی بزرگ این هفته برابر رئال می‌شود که تصور می‌شد با خرید‌های جدید و گرانقیمت، تیم دیگو سیمئونه شروع طوفانی در لالیگا داشته باشد، اما آنها در هفته‌های ابتدایی ۳ بار متوقف شدند تا حالا ۱۵ امتیاز پشت سر رئال در رده سوم جدول جای بگیرند. برخلاف بازی‌های ابتدایی که خولین آلوارز عملکرد خوبی در خط حمله اتلتیکو نداشت در آستانه شهرآورد مادرید، مهاجم آرژانتینی فرم خوبی پیدا کرده و دربازی‌های گذشته ۲ گل به ثمر رسانده است.

اتلتیکومادرید مصدوم و محروم خاصی ندارد و سیمئونه تمام نفرات‌اش را در اختیار دارد و برخلاف حریفش، می‌توان با تمام قوا به استقبال بازی برود. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید، از حمایت هواداران تیمش در بازی مقابل رئال مادرید سخن گفت و مدعی شد آنها انرژی لازم برای پیروزی در شهرآورد مادرید را به تیم تزریق می‌کنند. سرمربی اتلتیکو مادرید درخصوص این دیدار گفت: فقط به این فکر می‌کنم که قرار است بار دیگر شاهد حضور پرشور هواداران در ورزشگاه باشم، چرا که آنها ما را به سمت موفقیت سوق می‌دهند. با آرامش و البته هیجان لازم برای این بازی مهم آماده می‌شویم.

سیمئونه در حالی آماده این بازی می‌شود که در دیدار قبلی تیمش برابر سلتاویگو به برخی از نفرات اصلی تیمش استراحت داد تا آنها با انرژی لازم آماده مصاف با رئال مادرید شوند. مربی آرژانتینی به خوبی می‌داند که با توجه به خرید‌های بزرگ و خوبی که در این فصل داشته است، هواداران از او انتظار نتایج جذاب در این فصل را دارند و برد برابر رئال در لالیگا می‌تواند او را در مسیر موفقیت در این فصل لالیگا کمک کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.