صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) گفت: عملیات ثامن‌الائمه (ع) که با محوریت لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه انجام شد، اولین، کوبنده‌ترین و محکم‌ترین سیلی نیرو‌های مسلح بر صورت ننگین رژیم بعث عراق و صدام بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد عبدالرحمن ساسانیان در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه همایش گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه (ع) گفت: این همایش به مناسبت سالگرد پیروزی غرورآفرین عملیات ثامن‌الائمه (ع) با حضور جمع کثیری از فرماندهان این عملیات برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش، دیدار مجدد با فرماندهان و پیشکسوتان لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) و تجلیل و قدردانی از رزمندگان و فرماندهان این عملیات بود.

وی ادامه داد: در این همایش تحلیل و روایت این عملیات برای قشر جوان توسط اساتید و بزرگان ۸ سال دفاع مقدس نیز صورت گرفت. نه تنها در ایران بلکه سایر کشور‌ها عملیات‌های اصلی نیرو‌های مسلح در ۸ سال دفاع مقدس مانند عملیات‌های ثامن‌الائمه، بیت‌الامقدس، فتح‌المبین، طریق‌القدس و... را تحلیل می‌کنند.

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) تصریح کرد: همچنین در این همایش از کتاب «باچر»، خاطرات یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس و کتاب «از میش‌داغ تا سومار»، نوشته سرهنگ علیرضا مولوی که خلاصه عملیات‌های دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند، رونمایی شد.

سرتیپ دوم ساسانیان در خصوص نقش و جایگاه عملیات ثامن‌الائمه (ع) خاطرنشان کرد: عملیات ثامن‌الائمه (ع) که با محوریت لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه انجام شد، اولین، کوبنده‌ترین و محکم‌ترین سیلی نیرو‌های مسلح بر صورت ننگین رژیم بعث عراق و صدام بود. عملیات ثامن‌الائمه شاه‌کلید سایر عملیات‌های آفندی دوران دفاع مقدس نیز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این عملیات که با محوریت لشکر ۷۷ پیروز خراسان انجام گرفت، علاوه بر دستاورد‌های فیزیکی برای نیرو‌های مسلح، دستاورد‌های روحی، روانی و معنوی نیز برای ایران داشت. پیروزی در این عملیات روحیه آفندی و تهاجمی رزمندگان را ارتقا داد. پس از عملیات ثامن‌الائمه صدام و رژیم بعث عراق متوجه شد که در خاک جمهوری اسلامی ایران دیگر جایی ندارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.