صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز‌های تلخ بیروت برایمان به راحتی نمی‌گذرد. در روزگاری که مجامع بین المللی ساکتند و کشتار کودکان و غیرنظامیان را به سادگی از بین اخبار پیش روی خود می‌گذرانند که نکند علیه رژیم غاصب صهیونیستی چیزی بگویند، ضاحیه لبنان غرق در خون و آتش است. اما اگر دولت‌های غربی ساکتند، شرافت برخی از بانوان فعال که تریبونی دارند، در لابه لای کاراکتر‌ها و تصاویر فضای مجازی دیده می‌شود. صفحاتی که سکوت جهان را شکسته اند و علیه ظلم رژیم کودک کش ورق می‌خورند.

به گزارش شهرآرانیوز، از هر آدمی که اطرافمان باشد بپرسیم، احتمالا یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روز‌ها را «جنگ» می‌داند. اگر اهل گشت و گذار و فعالیت در فضای مجازی باشد که دیگر شک نکنید از درد «غزه» خوب خبر دارد. اصلا دلی که با این خطه از دنیا همدردی نکرده باشد که تعریف «دل» را از آن خود نمی‌کند. نه تنها شهر خودمان، بلکه تمام استان‌ها و چه بسا در تمام نقاط جهان از جمله دانشگاه‌ها و اصناف مختلف امریکا و اروپا صدایشان از ظلم رژیم صهیونیستی در آمده است. رژیم کودک کشی که این روز‌های اخیر جنایت دیگری را نیز به کارنامه کثیف و چرکش اضافه کرده است.

لبنان شب گذشته برای بار چندم غرق در آتش و دود و غبار شد و دل دردمندان را به درد درآورد. حملات شب گذشته به منطقه «ضاحیه» لبنان به حدی بود که نیرو‌های دفاع مدنی لبنان هنوز تا این لحظه نتوانستند به بخش‌های زیادی از مناطق تخریب شده رسیدگی کنند. در این بین سکوت مجامع جهانی آزار دهنده‌ترین موضوع است.

این سکوت موضعی است در دفاع از جنایات رژیم کودک کش و انفعال همه تریبون‌های جهانی تقویت کننده اقدامات علیه غیرنظامی‌ها به حساب می‌آید. آنهایی که ساکن ایرانند و شب تا صبح خواب به چشم نداشتند می‌فهمند که شنیدن خبر‌های تلخ، یکی پس از دیگری برای رسانه داران و فعالین در فضای مجازی که سکوت وهم انگیز غرب را می‌شکند، چقدر ارزشمند است. در این بین بخشی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خارجی به این جنایات واکنش نشان دادند که اینجا به مرور آنها می‌پردازیم:

جولیا اشتاین‌برگر، استاد دانشگاه لوزان سوئیس:

«من واقعاً نیاز دارم که کسی به من توضیح دهد که بمباران ۶ بلوک برج در بیروت چه تفاوتی با انفجار برج‌های دوقلو (در نیویورک) دارد؟ چطوری؟»

رانیا خالق، روزنامه‌نگار لبنانی-آمریکایی:

«اسرائیل امروز از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی سنگرشکن برای نابود کردن ۶ ساختمان در جنوب بیروت استفاده کرد.
اینها بمب‌های تهیه شده توسط آمریکا هستند؛ و بایدن و هریس به تازگی ۸ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر برای ادامه این جنایات را تایید کردند. اینجا جهنم است.»

الیزابت مِی، رهبر حزب سبز کانادا:

«اکنون ما میدانیم که دشمن اصلی صلح کیست؛ و متأسفانه او یک نام دارد. او بنیامین نتانیاهو است!»

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.