صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳)، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط استاد محسن توسلی با عنوان «غزه در خون»، در نگارخانه موزه حرم امام‌رضا(ع) آغازبه‌کار کرد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، استاد محسن توسلی در حاشیه آغازبه‌کار نمایشگاه «غزه در خون» در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی، در گفتگو با خبرنگار ما به تبیین اهداف و محتوای آثارش پرداخت و گفت: این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای سی‌وپنج‌تایی است که حدود شش ماه بر روی آن کار کرده‌ام. ابعاد کار‌ها متفاوت بوده و از تکنیک‌های مختلفی از جمله رنگ‌روغن و برجسته‌سازی استفاده شده است.

وی عنوان داشت: ۲۰ اثر من در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است که به تبیین جنایات اسرائیل و مسائل مهم اجتماعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: یک هنرمند ایرانی هستم و ابزار در دستم برای جهاد تبیین، خوشنویسی است. این رسانه اگرچه کمتر شناخته شده است، اما می‌تواند با مخاطب غیرهم‌زمان ارتباط برقرار کند. در کنار تابلوها، تصاویری وجود دارد که به جذابیت و ترکیب رنگ و فرم کمک می‌کند.

توسلی همچنین به تجربیات خود در برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ نمایشگاه انفرادی داشتم که بیشتر آن‌ها درباره موضوعات مذهبی بوده است و تکنیک‌های مختلفی برای هر نمایشگاه به کار برده‌ام.

این هنرمند در ادامه افزود: هدف من از برگزاری این نمایشگاه، تبیین جنایات اسرائیل است. هنرمندان ما معمولاً به مسائل روز نمی‌پردازند و بسیاری از آن‌ها با دلواپسی عمل می‌کنند. اما من این کار را به صورت مستقل و با هزینه شخصی انجام دادم؛ زیرا وظیفه‌ای در قبال این موضوع حس می‌کردم.

استاد نقاشی و خوشنویسی در پایان، تأکید کرد: به عنوان یک هنرمند کم‌بضاعت، احساس کردم که باید در زمینه تبیین مظلومیت مردم غزه و افشاگری جنایات اسرائیل کاری انجام دهم و بر اساس وظایف خود عمل کنم.

از امکانات خود در حمایت از این خط مقدس استفاده کنیم

در این آیین، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد رسمی آستان قدس رضوی، در اظهاراتی، بر وضعیت کنونی و حمایت از مظلومان در برابر ظلم تأکید کرد.

وی با اشاره به جریان تاریخی که در حال حاضر در منطقه در حال وقوع است، گفت: شهادت سیدحسن نصرالله در حقیقت بزرگ‌ترین اقدام استراتژیک خام اسرائیل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خط سرخ آزادی‌خواهی و حمایت از مظلومان و عدالت‌خواهی که از زمان سیدالشهدا(ع) آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

حسینی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره این واقعه، گفت: امروز بر همه واجب است که از امکانات خود در حمایت از این خط مقدس استفاده کنند و پیام جدید معظم‌له بوی حکم جهاد می‌دهد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، در پایان به تلاش‌های دشمن برای ایجاد یأس در جامعه اشاره کرد و گفت که مردم در مقابل این اقدام باید بصیر و هوشیار باشند.

گفتنی است این نمایشگاه از امروز (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) تا شنبه (۱۴ مهرماه) از ساعت ۹ الی ۱۷ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.