صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا متقاضی کارت‌ سوخت جدید می‌تواند از سهمیه ماه‌های قبل استفاده کند؟

  • کد خبر: ۲۹۱۵۶
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
افرادی که درخواست کارت سوخت جدید می‌دهند، نمی‌توانند از سهمیه ماه‌های قبل استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سخن‌گوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: سهمیه سوخت کارت‌های جدید از زمان صدور کارت محاسبه می‌شود، نه از زمان درخواست متقاضی.

فاطمه کاهی، با بیان اینکه افرادی که درخواست کارت سوخت جدید می‌دهند، نمی‌توانند از سهمیه ماه‌های قبل استفاده کنند، اظهار کرد: به طور مثال اگر فردی در بهمن ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اسفند ماه کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدور کارت شارژ می‌شود.

به گفته وی افرادی که کارت سوخت ندارند می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق می گیرد.

سخن‌گوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و در خواست کارت المثنی دارند نیز گفت: سهمیه کارت سوخت این دسته از افراد در صورتی که هنگام مفقودی مورد سوءاستفاده قرار نگرفته باشد، حفظ شده است.

کاهی افزود: در واقع این افراد می‌توانند از سهمیه‌های گذشته خود استفاده کنند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟

وی با بیان اینکه لازم است افراد در نگهداری کارت سوخت خود دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر می‌شود.

سخن‌گوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه این موضوع به معنای این نیست که برای هر خودرو دو بار کارت سوخت صادر شود، اظهار کرد: در شرایط مفقود شدن کارت یا دلایل دیگر کارت سوخت المثنی جدید صادر می‌شود و این مسئله محدودیتی ندارد.

در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ مقدور است، زیرا افراد سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هم‌وطنان و سوء‌استفاده‌های احتمالی اقدام به ایجاد سایت‌های غیرمجاز کرده‌اند؛ بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده اند، می‌توانند خود یا وکیل قانونی‌شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند. حذف رمز کارت سوخت نیز در نواحی شرکت ملی پخش قابل انجام است.

مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است.

دارندگان وکالت‌نامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند. در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می شود. اما برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس+۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه‌­های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.

کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند، ارسال می شود.

نحوه پیگیری کارت هوشمند سوخت

متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نمایان می‌شود که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات می‌شوید و با فعال کردن گزینه جست‌وجو، وضعیت کارت سوخت مشخص می‌شود.

متقاضیان به منظور اطلاع دقیق از وضعیت کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله می‌توانند از آخرین وضعیت کارت خود باخبر شوند.

هم‌چنین افرادی که کارت سوخت آن‌ها از سال ۱۳۹۴ صادر و در باجه‌های معطله پست مانده، می‌توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری کنند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

اگر کارت سوخت مربوط به خودروهای نوشماره و یا ثبت‌نامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند.

شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی اعلام کرده که متقاضیان در صورتی که در این باره سؤال داشته باشند، می‌توانند به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخ‌گویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.