صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه گفت: انتظار نتانیاهو برای واکنش ایران ایجاد یک جنگ روانی است و این موضوع آنها را در یک موقعیت دشواری قرار می‌دهد یعنی در موقعیتی که باید ناگزیر و آماده باش باشند ولی خودشان نمی‌دانند که این ضربه‌ای که به آنها وارد خواهد شد از کدام طرف از کجا و چگونه خواهد بود.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص درگیری‌های جاری در منطقه، اظهار کرد: صهیونیست‌ها با تحلیل غلط دچار اشتباهات دیگری شدند در حالی که به اهداف رسمی خود در غزه دست پیدا نکرده بودند در باتلاق دیگری را به روی خودشون گشودند اگرچه که در ابتدا به نظر می‌رسید که آنها با تخریب بخشی از اماکن لبنان و به شهادت رساندن مقامات عالی حزب‌الله به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند، اما همانند ماجرای غزه و شاید بسیار بزرگتر و وسیع‌تر خودشان را وارد یک ورطه بسیار خطرناک کردند که تحلیلگران تحت عنوان ورطه نابودی از آن یاد می‌کنند.

وی افزود: محبوبیت بسیار شدید شهید سید حسن نصرالله که همه عمرش را برای دفاع از مردم مسلمان، عزت اسلامی و ۱۱ ماه آخر را برای دفاع از مردم غزه صرف کرد، یکی از عواملی است که واکنش‌ها را علیه صهیونیست‌ها به شدت افزایش می‌دهد و همچنین خشمی که پیش از این علیه صهیونیست‌ها به صورت خشم جهانی علیه آنها عمل می‌کرد این خشم را نیز چند برابر می‌کند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: در حال حاضر یک معادله تحت عنوان محبوبیت شهید سید حسن نصرالله و یارانش و در مقابل نفرت و انزجار رژیم صهیونیستی در منطقه ما و همچنین در جهان شکل گرفته است که این می‌تواند امواج مخالفت‌ها و واکنش‌ها را به صورت همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی موجب شود. صهیونیست‌ها طی روز‌های جاری مشغول جنایات دیگری هستند متاسفانه این جنایات ضرباتی را به جبهه مقاومت وارد می‌کند، اما همانطور که در غزه هم شاهد بودیم اکنون به طور مسلم با توجه به توانمندی بسیار زیاد حزب الله و با توجه به توانمندی جبهه مقاومتِ دیگر کشورها، صهیونیست‌ها نمی‌توانند از ضرباتی که طی ماه‌ها و روز‌های آینده دریافت خواهند کرد رهایی پیدا کنند و این چیزی است که در واقع صهیونیست‌ها برای خود فراهم کردند کما اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آنچه که به صورت طوفان الاقصی شکل گرفت نتیجه جنایاتی بود که در فلسطین انجام دادند و واکنشی بود که ضربات کوبنده را به آن‌ها وارد کرد.

قنادباشی در خصوص واکنش ایران در مقابل شهادت اسماعیل هنیه، گفت: باید دیدگاه درستی به این مسئله داشته باشیم، نگاه درست این است که جبهه مقاومت را نباید به صورت کشور‌های جداگانه یمن، عراق، لبنان، ایران و سوریه دید. در واقع جبهه مقاومت، جبهه گسترده‌ای است که در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرز‌ها فراتر می‌‍رود. آنهایی که در این خصوص قضاوت می‌کنند متاسفانه فکر می‌کنند که مرز‌های رسمی نمی‌تواند تحلیل درستی برای پاسخگویی جنایات رژیم صهیونیستی و هرگونه کنش و واکنشی باشد.

وی افزود: در واقع زمانی که بحث از مجازات رژیم صهیونیستی درمیان است، جبهه مقاومت تصمیم می‌گیرد که کدام بخش می‌تواند بیشترین ضربه را وارد کند و کمترین آسیب را ببیند. در همین فاصله شهادت اسماعیل هنیه و حتی بعد از از وعده صادق که ما مستقیم ضربه را وارد کردیم تاکنون جبهه مقاومت پاسخ‌های زیادی داده که بخشی از آن سهم ماست و در واقع ما بودیم که با یک هماهنگی دقیق، مثل دو صفی که در جنگ روبه‌رو هم قرار می‌گیرند و فرمانده، کسی که فرمان می‌دهد که کدام یک فعال باشند و کدام یک می‌تواند ضربات کاری وارد کند، آن‌ها در واقع وظیفه حمله را به عهده می‌گیرند. اینجا هم باید این از این زاویه نگاه کنیم البته که طبیعتا ایران هم در این صحنه همینطور که تاکنون هم فعال بوده فعال خواهد بود، یعنی صهیونیست تاکنون اگر ضرباتی که از نقاط از جمله عراق، سوریه، لبنان و... دریافت کرده به نوعی پاسخ ایران هم بوده است، نباید مرز‌ها را جدا کرد اگر جدا کردیم  در واقع همان سیاست غربی‌ها که می‌خواهند جبهه مقاومت در درون مرز‌ها تعریف شود را پذیرفتیم.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص واکنش ایران نسبت به جنایات اسرائیل، عنوان کرد: انتظار نتانیاهو برای واکنش ایران ایجاد یک جنگ روانی است و این موضوع آن‌ها را در یک موقعیت دشواری قرار می‌دهد یعنی در موقعیتی که باید ناگزیر و آماده باش باشند ولی خودشان نمی‌دانند که این ضربه‌ای که به آنها وارد خواهد شد از کدام طرف از کجا و چگونه خواهد بود، این انتظار خود یک عملیات روانی بسیار موثر در تضعیف دشمن است که باید اواخر عملیات غافلگیری انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.