صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار‌های مالی اعم از طلا، ارز و خودرو در واکنش به عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل در مسیر رشد قرار گرفتند و تنها بازار بورس بود که نسبت به این عملیات واکنش منفی از خود نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، واکنش منفی بورس امری طبیعی است؛ چراکه در شرایط جنگی به دلیل پرریسک‌بودن بازار‌هایی همچون بازار سهام، ریزش این بازار دور از ذهن نخواهد بود. 

اما کارشناسان معتقدند که نبرد آغازشده بین ایران و اسرائیل طولانی، فرسایشی و تمدنی است. به نظر می‌رسد ایران فعلاً وارد جنگ کلاسیک نخواهد شد و برنده این نبرد فرسایشی هم ایران است.

به نظر می‌رسد این شرایط به‌مرور برای بورس عادی خواهد شد و به‌زودی بازار سهام از ریسک اسرائیل عبور کند و زیستن با این ریسک را امری طبیعی جلوه دهد. 

در توصیف شرایط امروز بازار سهام نیز باید گفت که شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت امروز با افت بیش از ۸ هزار واحد (معادل ۰.۴۱ درصد) به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحد نزول کرد. فملی، فولاد، فارس، شستا، نوری، وبملت و وغدیر نماد‌هایی بودند که در افت بیشتر این شاخص بیشترین سهم را داشتند. 

شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۰.۲۱ درصد و ۰.۲۲ درصد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست دادند. 

سرمایه‌گذاران حقیقی بازار سهام امروز نیز به خروج سرمایه خود از بازار ادامه داده و ۸۱۵ میلیارد تومان از پول خود را از بورس خارج کردند.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز به هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان و حجم معاملات خرد به ۴.۳ میلیارد برگه سهم رسید.

بازار سهام این هفته و پس از ترور شهید سیدحسن نصرالله با وجود محدودیت دامنه نوسان مثبت منفی یک درصد، ۱.۸ درصد ریزش کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.