صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وضعیت عمومی درآمدی شهرداری مشهد مطلوب است

  • کد خبر: ۲۹۲۲۰۲
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: وضعیت عمومی درآمدی شهرداری خوب است و در مقایسه با میانگین سال‌های گذشته، شرایط بهتری داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم زوکی‌نژاد با اعلام این خبر، اظهار کرد: باتوجه به شرایط نقدینگی جامعه، رکود و تورم موجود در بخش‌های مختلف صنایع کشور، تصمیمات سخت، اما درست و شجاعانه‌ای در حوزه مالی اتخاذ شده است.وضعیت عمومی درآمدی شهرداری خوب است و در مقایسه با میانگین سال‌های گذشته، شرایط بهتری داریم.

وی افزود: آنچه سبب بروز مشکلات در پرداخت‌های نقدی شده است، ریشه‌هایی دارد که در اختیار ما نیست و کل کشور را درگیر کرده است. بروز چنین شرایطی، ما را به سمت اقساطی کردن هزینه صدور مجوز‌های ساختمانی هدایت کرد که تصمیم بهینه و دوسربردی برای مدیریت شهری بود.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه اخذ تسهیلات و ارتباط با نظام بانکی نیز بسیار خوب عمل شده و معاونت مالی و پشتیبانی هم در سال گذشته و هم در ۶ ماهه نخست امسال از تعهد زمانی و ریالی خود در این حوزه فراتر رفته است. حصول به نتیجه مطلوب و اهداف تعیین‌شده، متضمن تلاش و همراهی تمامی بخش‌های سازمان است و این عملکرد جمعی مطلوب است که نتایج مطلوب را رقم خواهد زد.

زوکی‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال اخیر هزینه‌های جاری سازمان و نگهداشت شهر رشد چشمگیری داشته است، گفت: بخش زیادی از نقدینگی را به خود اختصاص می‌دهد؛ در این میان سایر پرداخت‌ها در حوزه عمرانی بایستی با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت غیرنقد و از محل مولدسازی دارایی‌ها و املاک و تسهیلات بانکی پوشش داده شود.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم که با تعریف مسیر‌های متنوع تسویه‌حساب با پیمانکاران، تهدات مالی سازمان را کاهش و رضایت نسبی را تامین کنیم؛ اما ادامه این وضعیت مستلزم همکاری تمامی بخش‌ها و معاونت‌ها و حوزه‌های درآمدزا است. شایسته است علاوه بر تلاش بیشتر در حوزه درآمدی، در زمینه تعریف پروژه‌های زمانبر و پرهزینه و همچنین اولویت‌سنجی پرداخت به پیمانکاران خرد و کلان، دقت بیشتری صورت گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.