صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با وجود پیگیری مکرر صدای مردم شهرآرا تاکنون شرکت برق پاسخی برای گلایه‌های مطرح شده درباره اقدام ناگهانی شرکت برق در تعویض کنتورهای برق منازل و اضافه شدن هزینه‌های غیرمنتظره به قبوض ماهیانه نداده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های اخیر، تعداد زیادی از شهروندان از اقدام ناگهانی شرکت برق در تعویض کنتور‌های برق منازلشان و اضافه شدن هزینه‌های غیرمنتظره به قبوض ماهیانه، شدیدا گلایه‌مند بوده‌اند. این اقدام بدون اطلاع قبلی و بدون درخواست از سوی مالکان منازل صورت گرفته است و شهروندان معتقدند که این اقدام نه‌تن‌ها غیرشفاف بوده، بلکه سبب تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها نیز شده است.

یکی از شهروندان مشهدی که از این موضوع ناراضی است، در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: چند روز پیش، بدون اطلاع قبلی، شرکت برق کنتور برق خانه ما را تعویض کرد. وقتی پیگیری کردیم که این کار چرا انجام شده است، متوجه شدیم که ۶۲ هزار تومان به قبض ماهیانه ما اضافه شده است. وقتی محاسبه کردیم، فهمیدیم این مبلغ قرار است به مدت ۳۰ ماه روی قبض بماند، یعنی حدود یک میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان برای تعویض کنتوری که اصلا درخواستش را نداده‌ایم.

این شهروند ادامه داد: ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم و اصلا کنتوری درخواست نکرده بودیم که آن را عوض کنند. اگر قرار بود هزینه‌ای به این بزرگی تحمیل شود، حداقل باید قبل از انجام این کار به ما اطلاع می‌دادند.

مشکل تعویض ناخواسته کنتور‌ها به همین چند مورد محدود نمی‌شود. بررسی‌های میدانی نشان داده است که بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف شهر با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. یکی دیگر از ساکنان محله که به همراه چند نفر از همسایگانش به شرکت برق مراجعه کرده است، گفت: وقتی برای اعتراض به شرکت برق رفتیم، با حدود صد نفر دیگر روبه‌رو شدیم که همگی همین مسئله را داشتند. 

این نشان می‌دهد که شرکت برق بدون اطلاع‌رسانی، به تعداد زیادی از مردم این کنتور‌ها را واگذار کرده و هزینه‌اش را هم به قبض‌های برق اضافه کرده است. شهروندان معتقدند که این اقدام بدون برنامه‌ریزی و بدون شفافیت صورت گرفته است. این شهروند در ادامه می‌گوید: چرا باید برای چیزی که اصلا درخواستش را نداده‌ایم، هزینه پرداخت کنیم؟ اگر شرکت برق فکر می‌کند که لازم است کنتور‌ها تعویض شود، حداقل باید از قبل به ما اطلاع و ما را در جریان هزینه‌ها قرار می‌داد.

با این همه نارضایتی شهروندان، تا این لحظه هیچ توضیح رسمی یا اطلاعیه‌ای از سوی شرکت برق در این باره منتشر نشده است. این سکوت و عدم پاسخ‌گویی به نگرانی شهروندان افزوده است. از سوی دیگر این اقدام اعتماد عمومی را نسبت به عملکرد شرکت برق زیر سؤال برده است.

پیگیری‌های بدون پاسخ!

در پی اعتراضات متعدد شهروندان درباره تعویض ناخواسته کنتور‌های برق، پیامی به علیرضا کاشی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ارسال شد تا پاسخ‌گویی لازم صورت پذیرد.

در متن پیام ارسالی شهروند به مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد آمده است؛ «شرکت برق بدون درخواست، کنتور‌های برق خانه را تعویض کرده است و بعد از پیگیری مشخص شد که روی قبض مبلغ ۶۲ هزار تومان هر ماه قرار است اضافه شود و تا ۳۰ ماه ادامه دارد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود. چرا بدون اطلاع و درخواست این کار را با مردم می‌کنند؟» 

با وجود ارسال این پیام و هفت بار پیگیری تلفنی، متأسفانه هیچ پاسخی از سوی روابط عمومی شرکت برق ارائه نشد. بی‌شک پاسخ به افکار عمومی یکی از وظایف ذاتی ادارات است و در این راستا عدم همراهی ادارات با رسانه برای تنویر افکار عمومی شایسته و مطلوب نیست. صدای مردم شهرآرا این آمادگی را دارد که همراه با تیم‌های شرکت برق موضوع نصب کنتور‌های اجباری را بررسی و جواب مقتضی را منتشر کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.