صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پیرو هشدار نارنجی شماره ۱۴ اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امشب پنجشنبه تا پایان فردا جمعه ۱۳ مهر ماه جاری در مشهد و برخی شهرستان‌های استان هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یزدان جو معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: با عنایت به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر کاهش کیفیت هوا و میدان دید در شهرستان مشهد و برخی از نقاط بادخیز استان، از شهروندان درخواست می‌شود از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را امشب پنجشنبه تا پایان فردا جمعه ۱۳ مهر ماه جاری جدی بگیرند.

این مقام مسئول گفت:هم اکنون شاخص کنونی و لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از امشب پنجشنبه تا پایان فردا جمعه ۱۳ مهر ماه جاری، با افزایش میزان گرد و غبار در سطح کلانشهر مشهد رو به رو خواهیم بود.

یزدان جو افزود: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف تردد‌های غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامد‌های پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و می‌بایست از پیاده روی و ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

گفتنی است بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، منشأ این پدیده از سمت دشت هرات افغانستان می‌باشد.

در صورت تداوم این وضعیت جهت هر گونه فعالیت روز‌های آتی، جلسه برگزار و تصمیم گیری خواهد شد و به اطلاع مردم شریف خواهیم رساند.

اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادهاست و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین مصوب گردید، فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

همچنین این مقام مسئول از تمامی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال در مشهد درخواست نمود تا نسبت به اطلاع رسانی این هشدار و توجه به جلب مشارکت عمومی در این راستا اقدام نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.