صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بررسی عملکرد مربیان موقت در استقلال

  • کد خبر: ۲۹۲۴۰۶
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
سرمربی‌های موقت در استقلال سرنوشت‌های متقاوتی دراستقلال داشته‌اند، اما عموما در این شرایط به توفیق آن چنانی نرسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم استقلال، پس از شکست تلخ مقابل السد قطر، مجدداً به کانون توجهات بازگشت. این شکست نه تنها بر روحیهٔ بازیکنان تأثیر منفی گذاشت، بلکه باعث اعتراض شدید هواداران به کادر فنی و به ویژه سرمربی تیم، جواد نکونام شد. اعتراضات به حدی شدت گرفت که در نهایت نکونام از سمت خود استعفا کرد و مدیران باشگاه نیز به این استعفا پاسخ مثبت دادند.

با استعفای نکونام، باشگاه استقلال به طور ناگزیر به انتخاب یک سرمربی موقت پرداخت. سهراب بختیاری زاده، که سابقهٔ بازیکنی و مربیگری در استقلال را دارد، به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد.

باشگاه استقلال در سال‌های اخیر تجربهٔ مربیان موقتی را در نیمکت خود داشته است که از بین اسامی زیادی که هدایت این تیم را بر عهده داشتند، تنها چند گزینه موفق شدند عنوان موقت خود را دائمی کنند.

مجید نامجو مطلق آخرین مربی موقت استقلالی‌ها بود، بعد از استعفا فرهاد مجیدی، نامجو مطلق به عنوان مربی موقت استقلال را به آسیا برد که در ۳ بازی، یک برد، یک مساوی و یک باخت به دست آورد و در پایان فصل جای خود را به محمود فکری داد.

قبل از او، فرهاد مجیدی بعد از اخراج شفر در فصل ۱۳۹۸ به عنوان مربی موقت انتخاب شد که در ۵ بازی، موفق به کسب ۳ برد و ۲ مساوی شد و هیچ باختی ثبت نکرد. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که فرهاد از استقلال جدا شد و هدایت این تیم به استراماچونی سپرده شد.

آخرین باری که پیش از فرهاد مجیدی، مربی موقت برای استقلال انتخاب شده بود به فصل ۱۳۸۲ باز می‌گشت، جایی که رولند کخ آلمانی در سال ۱۳۸۲ که با سر و صدای زیاد برای لیگ دوم به استقلال آمده بود، پس از  باخت برابر برق شیراز و در حالی که ۸ بازی استقلال در لیگ برتر باقی مانده بود از مربیگری استقلال برکنار و هدایت استقلال به طور موقت به جواد زرینچه سپرده شد. چهار بازی که زرینچه مسئولیت فنی را بر عهده داشت، استقلال در برابر سپاهان، پیکان و سایپا شکست خورد و تنها یک مساوی برابر ابومسلم به دست آورد.

قبل از حضورزرینچه، در پایان اولین دوره لیگ برتر، استقلال در روز آخر رقابت‌ها قهرمانی را با باخت یک بر صفر مقابل ملوان از دست داد. این باخت منجر به کنار رفتن مرحوم منصور پورحیدری از هدایت این تیم شد. امیر قلعه نویی کاپیتان سابق استقلال در پایان فصل به عنوان مربی موقت این باشگاه انتخاب شد.

 قلعه نویی با انتخاب به عنوان مربی موقت موفق شد این تیم را قهرمان جام حذفی کند. با وجود قهرمانی در جام حذفی قلعه نویی که مربی موقت این باشگاه بود کنار گذاشته شد و رولند کخ آلمانی برای دومین دوره‌ی لیگ برتر به عنوان سرمربی این باشگاه انتخاب شد.

 قلعه‌نویی که توقع داشت بعد از قهرمانی در جام حذفی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود، از تصمیم مدیران وقت استقلال شدیداً ناراحت شد و از همان موقع اختلافش با مدیران وقت باشگاه استقلال آغاز شد.

اکنون با انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، هواداران و کارشناسان با کنجکاوی منتظرند تا ببینند او چه عملکردی خواهد داشت. آیا او قادر خواهد بود که تیم را به سویی بهتر هدایت کند و نگرانی‌ها را برطرف نماید؟ یا این که به زودی باید شاهد تغییرات دیگری در کادر فنی باشگاه باشیم؟ پرسش‌هایی که این روز‌ها در ذهن طرفداران استقلال فراوان می‌چرخد و فقط زمان می‌تواند به این ابهامات پاسخ دهد. امید است که با تدابیر مناسب، استقلال بتواند از این بحران خارج شده و بر روی مسیر موفقیت حرکت کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.