صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مشهد هفته دوم لیگ برتر تیراندازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، شلیک «تپانچه»‌های بادی یکی پس از دیگری به هدف می‌نشیند و لبخند رضایت روی لبان مشهدی‌ها می‌نشیند. تیمی که هفته اول را با شکست پشت سر گذاشته، این‌بار با توپ پُر به میدان تیر آمده تا تیر موفقیت را به هدف بنشاند. رقابت‌های لیگ برتر تیراندازی در ماده تپانچه بادی آقایان روز گذشته پیگیری شد و نماینده مشهد که امید‌های زیادی به درخشش در این تورنمنت دارد، توانست با یک پیروزی درخشان به وضعیت خود در جدول سر و سامان بدهد. شاگردان غلامحسین نقدیان که علاوه بر سرمربیگری تیم، ریاست هیئت را هم به عهده دارد، در این هفته از مسابقات توانستند برابر تیم وزارت دفاع به پیروزی برسند.

عبور از رقیب نزدیک

هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تیراندازی امسال با حضور ۷ تیم برگزار می‌شود. جایی که نماینده مشهد با نام «هیئت شهید کاوه خراسان‌رضوی»، باید با تیم‌های وزارت دفاع، نیروی زمینی ارتش، هیئت البرز، واره هرمزگان، سپاهان اصفهان و قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا مصاف کند. مشهدی‌ها این هفته به مصاف تیم وزارت دفاع رفتند و توانستند هم در دور مقدماتی و هم در فینال از سد این تیم بگذرند. تیمی که در جدول هم پله‌ای با نماینده مشهد داشت و برتری در این بازی می‌توانست نقش بسیاری در صعود مشهدی‌ها در جدول داشته باشد. مشهدی‌ها با این پیروزی در جایگاه سوم جدول قرار دارند و تیم وزارت دفاع چهارم است.

تیم ۳ نفره کاوه روی خط آتش

تیم مشهد امسال متشکل از محمد کبوده، حسین ظفرجعفرزاده و پیمان شاداب‌مهر است. ۳ تیراندازی که سال گذشته هم توانسته بودند در ترکیب تیم خراسان خوش بدرخشند و نایب قهرمانی لیگ برتر را برای استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد به ارمغان بیاورند. تیراندازان بومی که در مقابل چهره‌های نامدار تیراندازی کشور که عمدتا از تیم‌های نظامی حاضر در این تورنمنت (۴ تیم) هستند، عملکردی خوب داشتند. ظفرجعفرزاده به عنوان عضو با تجربه‌تر این تیم در مسابقات دیروز ۵۶۹ امتیاز کسب کرد و در مقابل این محمد کبوده بود که با کسب ۵۷۱ امتیاز بهترین عملکرد را در میان ۳ تیرانداز مشهدی داشت. پیمان شاداب‌مهر هم دیروز ۵۶۶ امتیاز تیر را برای خود به ثبت رساند تا در مجموع تیم خراسان با امتیاز ۱۷۰۴ در جایگاه سوم بایستد.

پیروزی سخت در فینال بزرگ

طبق قوانین مسابقات تیراندازی لیگ برتر هر ۲ تیم که در هر هفته مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند ابتدا یک مسابقه دور مقدماتی انجام داده و سپس در فینال برابر هم قرار می‌گیرند. تیم مشهد در بازی‌های دور مقدماتی امتیاز ۱۷۰۶ در برابر ۱۷۰۴ را کسب کرد و در فینال کار سختی در پیش داشت. مشهدی‌ها در بازی فینال ۱۶ بر ۱۰ و به سختی از سد وزارت دفاع گذشتند. پیروزی که مطمئنا در هفته‌های آینده به جوانان مشهدی برای ادامه رقابت‌ها کمک شایان توجهی خواهد کرد. طبق مقررات لیگ برتر تیراندازی هر برد و باخت بخش مقدماتی به ترتیب ۳ و ۱ امتیاز دارد و هر برد و باخت بخش فینال به ترتیب ۲ و ۱ امتیاز دارد. غیبت موجه امتیاز صفر و غیرموجه در مقدماتی و فینال ۲- و ۱- به همراه دارد.

ستاره‌ها در صدر

در رقابت‌های هفته دوم تیم قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با قرعه استراحت رو به رو بود تا فعلا با همان ۲ امتیاز هفته اول قعرنشین جدول باشد. اما در بالای جدول تیم‌های واره هرمزگان و سپاهان با ستاره‌هایی، چون جواد فروغی، امیر جوهری‌خو، شایان تمدن و ۱۰ امتیاز اندوخته به ترتیب اول و دوم هستند. تیم مشهد با ۷ امتیاز سوم است و تیم‌های وزارت دفاع با ۵، نیروی زمینی ارتش با ۴ و هیئت البرز با ۳ امتیاز هم جایگاه‌های بعدی را در اختیار دارند. در ۲ دیدار دیگر هفته سپاهان و واره تیم‌های اول و دوم به ترتیب مقابل نیروی زمینی ارتش و هیئت البرز به برتری رسیدند.

به جز تیم ملی با سایر حریفان مشکلی نداریم!

سرمربی تیم تیراندازی خراسان‌رضوی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در هفته دوم لیگ برتر گفت: «واقعیت آن است که ما به جز بازی با تیم ملی، مشکلی نتیجه گرفتن مقابل سایر تیم‌ها نداریم!» غلامحسین نقدیان افزود: «بازی سخت ما هفته اول مقابل واره هرمزگان بود که هر ۳ بازیکنش ملی‌پوش هستند و ما از این بابت از مسئولان برگزاری هم گلایه کردیم که چرا باید یک تیم به خاطر این‌که پول خوب دارد بازیکنان تیم ملی را بگیرد؟! در حالی که ما یک بازیکن اصلی، یک آزاد و یک جوان را در تیم‌مان داریم و به فکر آینده‌سازی برای تیراندازی هستیم.» وی اذعان داشت: «هفته آینده با تیم خوب نیروی زمینی ارتش بازی داریم. مسابقات هفته سوم ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.» رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: «امیدواریم بتوانیم امسال هم عملکرد خوب سال قبل را تکرار کنیم.»

تیم تیراندازی مشهد سال گذشته به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود. در دوره شانزدهم تیم ملی حفاری قهرمان و تیم البرز در جایگاه سوم قرار گرفته بودند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.