صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص وام بازنشستگان این سازمان، توضیحاتی ارائه کرد.

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در خراسان رضوی، اظهار کرد: وضعیت وام سازمان تأمین‌اجتماعی با تعداد جمعیت آن هم‌خوانی ندارد. در مشهد بیش از ۱۸۰ هزار نفر بازنشسته این سازمان را داریم که ۷۲ درصد حداقل‌بگیر هستند و بیش از ۷۰ درصدشان مشکلاتی دارند که نیازمند دریافت وام هستند.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون (۱۴ مهر)، به خراسان رضوی دو سهمیه هزاروشصتی دادند که طی روز‌های اخیر، مبلغ آن واریز شده است، اما هیچ سنخیتی با جمعیت بازنشستگان ندارد. بار‌ها مکاتبه کردیم و جلسات متعددی با بانک رفاه استان و کشور داشتیم و نامه زدیم که براساس قانون، ۳ تا ۵ درصد آنچه را رسوب می‌کند، بانک رفاه در قالب وام به ما ارائه کند که می‌گویند دولت سیستم انقباضی دارد و توزیع وام در کشور باعث ایجاد تورم می‌شود و به ما بیشتر از این اجازه نمی‌دهند.

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از نامه‌نگاری‌ها، بانک رفاه خواستار برگزاری جلسه‌ای شده است؛ لذا باید پیگیری کنیم که ان‌شاءالله سهمیه اضافه بگیریم؛ اما در عین حال سهمیه همین است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگان این سازمان از ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند. پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی از مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد و هرساله براساس اعتبار درنظرگرفته‌شده تعدادی از بازنشستگان این سازمان از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، امسال رقم وام درنظرگرفته‌شده برای بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ به طوری که رقم وام از ۲۰ میلیون تومان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است. همچنین اقساط این وام در بازه زمانی دوساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

با وجود اینکه پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی که حقوق چندانی هم دریافت نمی‌کنند، دردی از آن‌ها را دوا نمی‌کند؛ این وام به همه بازنشستگان این سازمان هم تعلق نمی‌گیرد!

گفتنی است که بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان، اقدام به ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.