صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش نسبی دما تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت و تا روز چهارشنبه، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و دمای هوا به ۳۰ درجه خواهد رسید.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: همچنان تا اوایل روز دوشنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۳) با فعالیت سامانه ناپایدار جوی، به تناوب افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و بارش‌های رگباری با احتمال وقوع رعد‌و‌برق در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت، به‎ویژه در مناطق بادخیز جنوب و شرق استان، وزش باد گاهی شدید توأم با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد بود که احتمال انتقال ذرات گردوخاک به برخی نقاط استان از جمله نقاط مرکزی، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در بازه زمانی امروز بعدازظهر و امشب، در نواحی شمالی و طی فردا، در نیمه جنوبی شدت بارش‌ها بیشتر از سایر نقاط خواهد بود و با توجه به رگباری‌بودن بارش‌ها، در نواحی مستعد احتمال آب‎گرفتگی و ایجاد رواناب وجود خواهد داشت. همچنین روند کاهش نسبی دما تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت و تا روز چهارشنبه، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و دمای هوا به ۳۰ درجه خواهد رسید و کمی از سرمای هوا کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در نهایت اعلام کرد: نوسانات دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۵ و ۲۷ درجه بوده که امروز در گرم‌ترین ساعات به ۲۴ درجه و در سردترین ساعات به ۱۴ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ۷ درجه و بردسکن با دمای ۳۵ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. در این مدت، بیشترین میزان بارش در کلات نادر به مقدار ۴ دهم میلی‌متر ثبت شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.