صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی، ویژه‌برنامه «در امتداد مقاومت» ویژه بانوان زائر و مجاور افغانستانی و اردوزبان، امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) در حرم مطهر حضرت‌رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله با حضور جمعی از بانوان حوزوی زائر و مجاور افغانستانی و پاکستانی، در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، حجت‌الاسلام دکتر سیدجواد وحیدی، رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد مقدس و رئیس مدرسه علمیه امامیه هرات، از دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله، با عنوان رهبری شجاع، عادل و صادق یاد کرد و گفت: این مجاهد نستوه هرگاه وعده‌ای می‌داد یا تهدیدی می‌کرد، همه باور داشتند که آن را عملی می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از وعده‌های او این بود که ما تا آخر، کنار فلسطین خواهیم ماند و همه شاهد بودیم که برخلاف برخی کشور‌های مسلمان منطقه، تا پای جان به این عهد، وفادار بود.

رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد افزود: شهید سیدحسن نصرالله تنها یک روحانی و یک‌ عالم دینی نبود؛ بلکه یک رهبر سیاسی و یک فرد تأثیرگذار در جامعه هم بود و در طول عمر بابرکت خود، همواره منشأ خیر و برکات بسیاری برای امت اسلامی بود.

وی یادآور شد: این شهید والامقام در جوانی، مسئولیت دبیرکلی حزب‌الله لبنان را برعهده گرفت و در آن زمان، حزب‌الله تنها یک گروه کوچک چریکی بود که در عرصه سیاسی و نظامی نفوذی نداشت؛ ولی در زمان شهادت او، حزب‌الله به یک ارتش منظم کلاسیک با پیشرفته‌ترین امکانات تسلیحاتی و نظامی تبدیل شده بود.

گفتنی است اجرای سرود حماسی توسط گروه سرود بین‌المللی «خورشید هشتم» و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه در حرم مطهر رضوی بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.