صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، آیین سنتی «یوم الناصفه» با حضور ۱۴ کودک و نوجوان از کشور‌های عربی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در این رابطه گفت: مراسم «یوم الناصفه» که به عنوان یک سنت در کشور‌های عربی شناخته می‌شود، فرصتی را برای کودکان فراهم می‌آورد تا به پاس ارادت به اهل بیت (ع) با دوستان و بستگان خود دیدار کرده و به یکدیگر شادباش بگویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقار افزود: این اقدام جدید و خلاقانه  توسط جمعی از کودکان و نوجوانان از ۱۴ ملیت مختلف به صورت گروهی اجرا شد. این کودکان در حالی که لباس و پوشش محلی خود را به تن داشتند، چند دقیقه‌ای خدمت برخی مسئولین آستان قدس رسیدند تا ضمن عرض تبریک و شادباش میلاد امام زمان (عج) از زحمات و تلاش‌های آنها در حرم مطهر تقدیر و تشکر کنند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری افزود: در این برنامه پس از ذکر صلوات و مدح اهل بیت (ع)، کودکان کیسه‌های کوچک حاوی شیرینی و شکلات از میزبان دریافت کردند، که نمادی از دوستی و محبت در میان آنها است.

وی تاکید کرد: این جشن نه تنها به ترویج فرهنگ اسلامی و محبت به اهل بیت (ع) کمک می‌کند، بلکه گامی مؤثر در جهت تربیت دینی کودکان و نوجوانان غیرایرانی به شمار می‌آید و تجربه‌ای بی‌نظیر از عشق و وحدت میان مسلمانان را به تصویر می‌کشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.