صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هر چند قیمت‌ها در بازار‌های ارز و طلا پس از سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه روند کاهشی کم سرعتی را آغاز کرد، اما بورس همچنان از ریسک موجود در خاورمیانه می‌ریزد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز بیش از ۸ هزار واحد (۰.۳۸) افت کرد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار واحد رسید. فولاد، فملی، حکشتی، فارس، شستا، وپارسان و وغدیر بیشترین اثر منفی را در افت شاخص داشتند. 

با افزایش عرضه‌ها در برابر تقاضاها، شاخص‌های هموزن و فرابورس نیز هر کدام ۰.۱۴ درصد به عقب رانده شدند. 

به نظر فعالان بازار سهام ریسک جنگ در منطقه همچنان بر سر بازار سهام وجود دارد و همین موضوع امروز ۹۲ درصد نماد‌ها را به رنگ قرمز درآورد. 

بازار سرمایه در هفته‌های اخیر تحت تاثیر ریسک‌های اقتصادی و سیاسی، به P/E کمتر از ۷ واحد رسیده است. آنچه فعالان این بازار را امیدوار نگه داشته حمایت‌های اقتصادی از جمله کاهش اختلاف نرخ دلار نیمایی و بازار آزاد و کاهش نرخ بهره است که می‌تواند خوش بینی به بازار را افزایش دهد. 

اما به نظر می‌رسد با وجود حمایت‌های اقتصادی، در صورتی که تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه اوج گیرد، این حمایت‌ها خنثی شده و بازار باز هم در ورطه نزول قرار گیرد. 

روندی که به نظر می‌رسد تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طول خواهد انجامید. پس از انتخابات، رفتار دلار و تنش‌های سیاسی به‌خوبی مسیر بازار را مشخص خواهد ساخت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.