صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان براساس الگوی کشت شهرستان‌ها و از طریق صدور حواله الکترونیکی ابلاغ می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حسین عطائی‌سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، ذخیره‌سازی کود به منظور تأمین و توزیع کود‌های موردنیاز کشت پاییزه را مناسب دانست و اظهار کرد: با توجه به کشت پاییزه و تقاضای فزاینده برای مصرف انواع کود‌های یارانه‌ای، ذخیره‌سازی مناسب و کافی به جهت تأمین کود‌های موردنیاز انجام شده است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، بنا به سهمیه ابلاغی انواع کود‌های یارانه‌ای به استان به ترتیب انواع ازته ۱۴۵۰۲۲ تن، انواع فسفاته ۲۱۱۷۶ تن و انواع پتاسه‌ها ۷۶۴۵ تن اعلام‌ شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پیش از آغاز کشت پاییزه به‌صورت منطقه‌ای برای تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های لازم شروع کشت پاییزه در قالب الگوی کشت هر شهرستان انجام شد و فرمول کودی سایر محصولات الگوی کشت به‌منظور بارگذاری در سامانه پایش مواد کودی تعیین شد.

وی گفت: این میزان ذخیره در انبار‌های سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود بوده و انتقال آن به شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آغاز شده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ادامه افزود: علاوه بر منابع ذخیره شرکت، تا پایان سال، کود‌های یارانه‌ای از مبادی ورودی و کارخانجات پتروشیمی تولید داخل نیز تأمین می‌شود.

به گفته عطائی، با توجه به شرایط تأمین نهاده‌ها، شرکت خدمات حمایتی از سال گذشته برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تأمین و توزیع مناسب کود‌های یارانه‌ای را برای فصل پاییز به عمل آورده است تا کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی بدون نگرانی درباره تأمین کود‌های یارانه‌ای، فصل کشت پاییزه را به‎خوبی و بااطمینان لازم انجام دهند تا ان‌شاءالله شاهد افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی استان باشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین، تدارک و جذب بموقع کود‌های شیمیایی کشت پاییزه گفت: بر اساس الگوی کشت شهرستان‌ها و از طریق صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی، سهمیه ابلاغی انواع کود‌های یارانه‌ای در بین بهره‌برداران توزیع شده است.

وی افزود: به منظور بررسی توزیع بموقع نیاز شهرستان‌ها به این نهاده استراتژیک، کارگروهی متشکل از مدیر، مسئولان و کارشناسان بازرگانی این مدیریت به اتفاق معاونت تولیدات گیاهی و مدیر زراعت و مسئول کود سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل و به صورت منطقه‌ای برای ۳۴ شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم شروع کشت پاییزه در قالب الگوی کشت هر شهرستان انجام شده و فرمول کودی سایر محصولات الگوی کشت به منظور بارگذاری در سامانه پایش مواد کودی تعیین شد.

عطائی‌سلامی در خاتمه، کود‌های پتاسه را یکی از عناصر اصلی مورد نیاز گیاهان برای رشد عنوان نمود و افزود: این کود‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش مقاومت گیاهان در تنش‌های محیطی، بهبود کیفیت محصول و افزایش عملکرد آن‌ها دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.