صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل حمل‌و‌نقل شهری، هزینه‌های سوخت و نگهداری خودرو‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رحمتی | شهرآرانیوز؛ استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل حمل‌و‌نقل شهری، هزینه‌های سوخت و نگهداری خودرو‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به حفظ محیط زیست کمک شایانی می‌کند. به دلیل مزیت‌های فراوان در بسیاری از شهر‌های پیشرفته جهان به استفاده شهروندان از دوچرخه تأکید بسیاری می‌شود و بستر‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری فراهم شده‌است.

سرعت زندگی در دنیای مدرن امروزی ارزش استفاده از دوچرخه را چند برابر می‌کند. در همین راستا فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری شهروندان از ضروریات است.

شهروندی در راستای افزایش این وسیله کارآمد برای خیابان سناباد مشهد به شهرآرا چنین پیام داد: سناباد یکی از خیابان‌های پرتردد مشهد است. با این حال برای کاهش استفاده از خودرو‌های تک‌سرنشین در این خیابان، ایستگاه دوچرخه در نظر گرفته نشده است. از شهرداری مشهد تقاضا داریم که در این خیابان ایستگاه دوچرخه ایجاد کند.

در پیگیری خبرنگار شهرآرا، محمد واحدی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک این درخواست شهروند را در حوزه کاری سازمان ترافیک دانست.

در ادامه پیگیری، خبرنگار شهرآرا سراغ قاسم طاهری، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مشهد رفت، او در‌این‌باره گفت: درست در ورودی خیابان سناباد جنب ایستگاه مترو سعدی یک ایستگاه فعال دوچرخه داریم. در میدان پنجراه سناباد مقابل بانک صادرات نیز ایستگاه فعال داریم. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی مشهد افزود: همچنین نبش سناباد‌۶۱ ایستگاه فعالی وجود دارد.

به گفته او در مجموع ابتدا، وسط و انتهای خیابان سناباد ایستگاه فعال دوچرخه وجود دارد. طاهری اظهار کرد: در سه‌ماهه سوم و چهارم سال‌۱۴۰۳ نیز توسعه این ایستگاه‌های دوچرخه را در این خیابان خواهیم داشت که به دنبال اجرای آن سرفاصله این سه ایستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.