صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۵۰۰ بانوی زائر غیرایرانی در حرم امام‌رضا(ع) جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

  • کد خبر: ۲۹۲۸۰۳
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در راستای پیروی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت و تجلیل از قهرمانان شهید این جبهه، اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله و تکریم شهدای مقاومت و نیز محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین با حضور بانوان زائر غیرایرانی و مقیم نمود.

به گزارش شهرآرانیوز، استکبارستیزی و مقاومت از آموزه‌های مهم دین اسلام است که به‌دلیل فطری‌بودن آن امروزه تبدیل به مسئله بشریت و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا شده است. جنایات رژیم غاصب اسرائیل و همراهانش تا حدی رسوا گشته است که اینک تمام وجدان‌های بیدار دنیا و قلب‌های پاک در برابرش فریاد اعتراض و آزادی برآورده‌اند. 

دو ویژه‌برنامه با عنوان «در امتداد مقاومت» جهت گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین با حضور بانوان زائر اردوزبان در رواق غدیر حرم مطهر رضوی طی روزهای متوالی برگزار شد.

در یکی از این ویژه‌برنامه‌ها، ۲۰۰ بانوی مجاور تبعه کشور‌های افغانستان، هند، پاکستان و بنگلادش و نیز زائرین دیگر حضور داشتند و در برنامه دیگری بیش از ۳۰۰ زائر و مجاور و طلبه اردوزبان با محوریت بانوان حاضر شدند و با حضور خود اعلام برائت از اقدامات اخیر استکبار جهانی و حمایت همیشگی از مظلومین را پیش چشم رسانه‌های حاضر و خبرنگاران اعلام نمودند.

تلاوت سوره مبارکه یاسین و اهدای آن به شهدای مقاومت، اجرای سرود توسط گروه سرود «خورشید هشتم»، مداحی آقایان عظیمی و سیدرضا رضوی و عارف حسین زاهدی، و شعرخوانی آقای سید عزمی زیدی از جمله برنامه‌های این مراسمات بود.

مدیر مرکز زائرین غیرایرانی در این رابطه بیان داشتند: امروزه مسئله لبنان یا فلسطین و مقاومت یک موضوع جغرافیایی و قلمرو و حکمرانی سیاسی یا قومیتی و حتی دینی نیست؛ بلکه میدانی است گسترده بین حق و باطل؛ میدانی که پیروان حق و باطل در کارزاری تمام‌عیار و فراگیر به رجزخوانی و مبارزه‌ای خونین می‌پردازند تا نور حقیقت و نجات مظلومان از برق اسلحه سربازان اسلام جرقه زند و شعله مقدس آن امید را در دل مستضعفان و زخم‌دیدگان نظام سلطه روشن ساخته و تمام سیاهی دنیای ظلم و کفر و جنایت را بسوزاند و از بین ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسمات به یاد شجاعت‌ها و ایثار و فداکاری مردانی است که به حمایت از مظلومان عالم برخاسته و در برابر تمام دنیای کفر و ظلم با همه وجود ایستاده‌اند.

رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد مقدس و رئیس مدرسه علمیه امامیه هرات نیز در این مراسم گفت: سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان با تأسی از امام خمینی(ره) و خلف صالحش سید علی خامنه‌ای، این گروه کوچک و محدود را تبدیل به تشکیلاتی تأثیرگذار و قوی نمود چنان که نه‌فقط تحولات لبنان بلکه تحولات منطقه و حتی دنیا را تغییر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدی افزود: تشکیلات حزب‌الله لبنان با تأسی و پیروی همه‌جانبه از تعالیم انقلاب اسلامی و رهبری شکوهمند امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای چنان پیش رفتند که در کشوری با وجود گروه‌های مختلف قومیتی و مذهبی که همچنان زخم‌های تفرقه‌افکن استعمار را بر تن دارد، به مقبولیتی فراگیر دست یافتند و بر آرای عمومی مردم تأثیری مطلوب و البته راهگشا گذاشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر این حزب به محبوبیتی عظیم از سوی تمام مردم اعم از مسیحی و سنی و شیعه نه فقط در لبنان یا خاورمیانه بلکه در سرتاسر دنیا دست یافت و با حمایت و مبارزه‌ای سهمگین و شجاعانه با اسرائیل سبب شد هیمنه این رژیم جلاد فرو ریخته و در سال ۲۰۰۶ نه فقط اعتبار این دولت سفاک که تمام دول عربی سازشکار را زیر پا گذاشتند و روح مبارزه و امید را در دل مردم فلسطین زنده کردند.

به اعتقاد حجت‌الاسلام وحیدی، شهادت سید حسن نصرالله، انتقامی بود که بعد از بیست سال طراحی دژخیمانی رخ داد که به هیچ کودک و زن و پیر و جوان رحم نداشته و در بمبارانی وحشیانه عده زیادی از مردم بیگناه را به خاک و خون کشاند.

وی با توجه به حضور زنان در این مجلس گفت: از نقش زنان شجاع لبنان در این خیزش عظیم و به طور خاص همسرسید حسن نصرالله نباید غافل شد. این بانو پس از شهادت پسرش سید محمدهادی نصرالله در حالی که پیکر پسر شهیدش در دست دژخیمان اسرائیلی بود و آن‌ها در ازای بازگشت جنازه این شهید خواسته‌هایی را مطرح کردند، به سبک زنان قهرمان عاشورایی گفت: ما هدیه‌ای را که در راه خدا می‌دهیم، پس نمی‌گیریم؛ و این‌چنین به زنان و مادران شجاع جبهه مقاومت درس ایستادگی و شجاعت داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.