صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۲۸۰۵
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
در ۷ روز معاملاتی اخیر، بورس در حالی دچار ریزش مداوم شده که بازار‌های مالی به ویژه طلا، سکه و دلار سقف جدیدی را می‌شکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز با عقب نشینی بیش از ۵ هزار واحدی (۰.۲۴ درصد) به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار واحد نزول کرد. فولاد، فملی، نوری، پارسان، فارس، شپدیس و حکشتی در بین نماد‌های بورسی، بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بر جای گذاشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز نتوانستند از دست ریزش‌های قیمت سهام جان سالم به در ببرند و به ترتیب ۰.۱۱ درصد و ۰۱۳ درصد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست دادند. 

اتفاق قابل توجه و البته ناخوشایند برای بازار سرمایه که امروز رخ داد، افت تعداد کد‌های فعال در بورس به کمتر از ۲۰ هزار کد بود. از سال ۹۶ به بعد، میانگین کد فعال روزانه ۱۵ هزار کد در بورس ایران تجربه نشده بود. 

این در حالی است که برآورد می‌شود تعداد کد‌های فعال در صندوق‌های طلا از این عدد بالاتر باشد. 

امروز صندوق‌های طلا با رنج مثبت بازگشایی شدند و ارزش معاملات این صندوق‌ها تنها در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازگشایی به ۴۵۰ میلیارد تومان رسید. 

تشدید تنش‌ها در منطقه باعث شده تا بازار‌های مالی وارد فاز غیرقابل پیش بینی شوند. در این شرایط فاصله‌گرفتن سرمایه‌گذاران از رفتار منطقی امری طبیعی محسوب می‌شود. 

کارشناسان معتقدند با وجود فضای متلاطم حاکم بر بازار سرمایه، سیاست‌گذاران بورسی می‌توانستند ابتکار عمل به خرج داده و تهدید ریسک‌ها را به فرصت تبدیل کنند. 

آن‌ها معتقدند در صورتی که دامنه نوسان یک درصدی تنها در سه روز اعمال می‌شد و پس از آن تدابیر دیگری جای این محدودیت را پر می‌کرد، شرایط به نفع بورس رقم می‌خورد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.