صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است، گفت: کوشش خواهیم کرد که استاندارد‌های دانشگاه در حد استاندارد را فراهم کنیم. بهترین استادان را در اختیار این دانشگاه قرار دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی روز یکشنبه در آیین استقبال از نودانشجو معلمان اظهار کرد: معلمان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت و مهم‌ترین رکن تحقق اهداف هستند.

وی با بیان اینکه نعمتی بالاتر از معلمی و هدایتگری نیست، ادامه داد: خدا در قرآن تاکید کرده که پیامبری را برای هدایت‌گری بندگان قرار داده است؛ بنابراین انتقال ارزش‌ها، باورها، آداب و رسوم و سنن، علوم و فنون به نسل جدید برای پیشرفت کشور از وظایف معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بستر شکل گیری این ماموریت آموزش و پرورش و سکاندار آن معلم است، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم که خودمان را با نیت‌های الهی آماده کنیم. یک معلم موفق معلمی است که همه صلاحیت‌های علمی را دارا باشد تا بتواند به عنوان الگو عمل کند.

کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بهترین دانش‌آموزان برتر علمی و پرورشی را در خود جای داده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های رهبری را در رابطه با این دانشگاه پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: کوشش خواهیم کرد که استاندارد‌های دانشگاه در حد استاندارد را فراهم کنیم. بهترین استادان را در اختیار این دانشگاه قرار دهیم. دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بی شک زمینه گفت‌وگوی صادقانه با دانشجو معلمان را فراهم می‌کنیم، اما باید بدانید که با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستید، بنابراین باید در اهداف، برنامه‌ها و باور‌های خود دقت کنید.

کاظمی بیان کرد: این روز‌ها ماموریت ما سنگین‌تر است، در آن سوی جبهه‌های نبرد با کفر، اتفاقات تلخ و شیرین رقم می‌خورد. رویداد شیرین، حضور مقتدرانه سربازان انقلاب و امت اسلامی با رهبری و مقابل جبهه کفر است و رویداد تلخ هم شهادت بهترین فرماندهان ماست، بنابراین باید با ادامه راه شهدا باور‌ها و ارزش‌ها را گسترش دهیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.